24 Ekim 2007 Çarşamba

DURMAK


24/10/2007

Bu tarihin önemi var. En azından şimdiye kadar hislerimin beni hiç yanıltmadığını söyleyebilirim.

Çok güçlü bir şekilde yola çıkıp, arada verdiğim küçük molalarda soluklanmaya çalıştım. Ama zorlandım çoğu zaman, yanıldım, yoruldum. Vazgeçmedim. Dört elle sarıldım.

Bu süreçte bana yardımcı olan kitaplardan söz etmek istiyorum.


1. sırada Harry Potter' larım var. Tam bir fanatik olduğumu söyleyebilirim. 5 hafta boyunca Yalova'daki rehberlik seminerinde bana yol arkadaşı olacağı için son seriyi almama ve çok meraklanmama rağmen okuma işini ağırdan alıyorum. Kesinlikle sadece çocuk kitabı değil. Kitap okumak istiyor, okurken de başka bir dünyaya dalmak istiyorsanız hiç çekinmeyin derim.



Sosyoloji Lisans eğitimi aldığımdan olsa gerek Michel Foucoult' larıma değinmeden geçemeyeceğim. 2002 yazında okuma fırsatını bulduğum deliliğin tarihi ve Hapishanelerin doğuşu kitapları favorilerimdendir. Önsöz'ünden itibaren ilgiyle izlenebilecek türden.



Sakarya Üniversitesi'ndeki değerli hocam Prof. Rahmi Karakuş'un bize "Sabun köpüğü"diyerek okumamıza kızdığı kitapları da önereceğim:))



1999-2003 yılları arasında oturduğumuz Beşiktaş'taki güzel evimizin üst komşusu Perihan Mağden'in kitapları da ilk sıralarımdadır. Postacı çocuk cinayetleri, iki genç kızın romanı(bu kitabı sinemaya da uyarlanmıştı) ilgiyle okunabiklir tarzdadır.



Nisan Cadısı, Ölüm Kaşifleri yine fantastik türde önde gelenlerimdir.



Duayenimiz Türkiye'nin değerli insanlarından Üstün Dökmen var sırada. Hem dinlemekten zevk aldığım hemde kitaplarını okurken sıkılmadığım iletişim uzmanı...İletişim Çatışmaları ve Empati başucu kitabımdır. Ve yardım isteyen velilerime önerdiğim bir kaynaktır. Gündelik hayatımızda eşimize, komşumuza, çocuklarımıza, anne ve babamıza karşı uygulayabileceğimiz küçük ileitşim oyunlarını veriyor Üstün Hoca.



Bu akşam Blogumu fazlasıyla besledim, beslerken de dinlendim.



Arkası yarın:))))

Hiç yorum yok: