hepsini ben yaptım

hepsini ben yaptım

13 Mart 2009 Cuma

ALİ KUL ÇPL.

Eyvah!! Beklediğim an yıllardır ve hayalini kurduğum. Hem de İstanbul. Tamam İstanbul'un bilmediğim bir köşesi ama olsun. Öğrenirim :) Hem ben daha kaç yaşında keşfetmişim sokaklarını İstanbul'un. Esenyurt-Avcılar-Büyükçekmece. 2 aylık bir macera ve hayatımda yeni sayfalar açmamı sağlayan bir adımdı belki. Bugünse kocaman bir adım daha atıp o sayfayı artık kapadım.
Ali Kul Çok programlı Lisesi devlet adına öğretmenliğe başladım ilk okuldu. Salı sabahları ulaşılan okul yolu çoğu zaman eziyetli gelmiş olsa da şimdi geriye dönüp bakınca ne de çabuk alışmışım diyorum.
Ali Kul Lisesi toplam 2000 öğrencisiyle çok programlı bir Lise. 9. sınıflar 1000 kişiye yakın mevcutlarıyla en kalabalık grubu oluşturuyorlar. Aşağıda görünen öğrenciler sınıf öğretmenliğini yaptığım 9_T nin haydutları... Okulda Elektrik-Elektronik, Muhasebe, Çocuk Gelişimi gibi meslek lisesi bölümlerinin yanısıra düz lise alanları da mevcut. Öğrencilerin büyük çoğunluğu Kars-Ardahan yöresinden göç etmiş kalabalık ailelerin çocukları. 9. sınıflarda mevcutlar çok kalabalık olduğundan konsantrasyonu sağlamak zor. Fakat durum 10-11 ve 12. sınıflarda değişiyor. Bu sınıflara ulaşan çocuklar bir bakıma elenmiş oluyorlar bu durum ise sınıf mevcutlarını düşürdüğünden işlenen dersler daha verimli geçiyor. Yani çift yönlü bir etkileşim söz konusu.
Bu okulda insanın hayatını kolaylaştıran iş arkadaşlarının ve yöneticilerinin olması yalnızca özel sektörde değil devleti işinde de inanılmaz huzur sağladığını anladım. Okula müdür olarak atanan Fahri Bey kısa zamanda okulun çehresini değiştirecek adımlar atmış. Okulun boyanması, kütüphane, yemekhane gibi bölümleri hizmete açılması, öğretmenler odası ve çeşitli laboratuvarların yenilenmesi zahmetli işler arasında... Fahri Bey ise hayırsever vatandaşların yardımlarıyla başarılı değişiklikler yaratabilmiş bir yönetici. Bu anlamda kişisel çabasını takdir etmemek mümkün değil.
Bu son gidişimde Beni 4 ay misafir eden Büyükçekmece orduevi ile de vedalaştım bir anlamda. Halbuki ne hayallerim vardı. Yaz gelince dersten çıkıp havuza girecektim, sahildeki gece pazarında gezecektim. Atirus'u kolaçan edecektim:))
Artık başka baharda. Ailecek diyelim efendim...

7 yorum:

banu şenbaş dedi ki...

harika.. beni tanımazsınız belki ama bende o okuldayım. çocuk gelişimi bölümü... hatta bi ara sevisimize misafir etmiştik sizi (: yazılarınıza bayıldım gercekten tebrik ediyorum zeynep hocam...

saygılarr.. Banu ŞENBAŞ

Zeynep Aşkın dedi ki...

Banu, ne güzel Ali Kul ÇPL.'den birisinin yorumunu burada görmek!
Servisinize bindiğimi hatırlıyorum. Sanırım metrobüse gitmiştik beraber yoksa ido iskelesine miydi?

Adsız dedi ki...

Merhaba zeynep hoca öncelikle hayırlı olsun vatana millete vede size öğretmenliğiniz benim kızım 2.dönem başaladı okulunuza 10 t de sıla kefeli oda sizin gibi heyecanla başladı inşallah sizingibi eğitim vermek için gözleri parlayan öğretmenlerin eğitiminde vatanına milletine hayırlı bir insan olarak yetişir.size öğretmenlik hayatınızın ilk yıllarında başarılar ve sabırlar dilerim eğitim azminiz inşallah emekliliğinize kadar sürer çünkü bu zamanın öğrencileri çok afacan sizi yıldırmazlar inşallah.özcan kefeli.

erkan demir tan dedi ki...

merhaba hocam belki siz bizi unutmuşsunuzdur ama biz sizi unutmadık 11 muh a erkan 2 sene öncesi felsefe dersimize giriyodunuz çok begendim hocalardan biriydiniz dersi çok dikkatli anlatan ve dikkati kendinize çeken bi saygıdeger hocamızdınız blogunuzdada dikkati kendinize çekmeyi başarmısınız bu arada ali kul makalenizde çok hoşuma gitti trbrik ediyorum hocam yazılarınızda paylaşımlarınız da çok gzl başarılarınızın devamını diliyorum hocam 11 muh a erkan

Zeynep Aşkın dedi ki...

evet erkan, şimdi seni %100 hatırladım dersem yalan olur, ancak okulu unutmam mümkün değil. muhasebe sınıfları karşılıklı 2 sınıftı a ve b şubeleri yanılmıyorsam. birinin mevcudu daha az idi ve o sınıf daha sessizdi. ama muhasebelerden biri çok hayduttu. arkam dönük tahtaya yazı yazarken pencereden sınıfa girmişti geç kalanlar.:))neyse. sen mezun olmuşsundur artık, olmadıysan okuldaki hocalara selamlar..

Adsız dedi ki...

merheba
ben bu liseye girmek istiyorum.
acaba nasıl girebilirim.
puanı kaçtır yada diploma notu ile mi giriliyor
yardım ederseniz sevinirim.

Zeynep Aşkın dedi ki...

okula puanla girilmiyor sanıyorum. "anadolu" değil çünkü. ancak talep çok olursa belki karne ortalamasına bakıyor olabilirler. Sen yine de en sağlıklı bilgiyi okul müdür yardımcılarından alabilirsin. Okulu ailenle beraber bir ziyaret etmende fayda var bence. hem görmüş tanışmış olursun idarecilerle de...