7 Temmuz 2009 Salı

BÖREK SEVİYORUM-YAPIYORUM-YEDİRİYORUM

Ben tam bir kıymalı-patatesli börek hastasıyımdır. Hele hele fırından yeni çıkmış, ılık ılık ve bol harçlı bir börek gözümü döndürebilir.

Küçükken annem börek yaparken abimle birlikte yufkaları çiğ çiğ yerdik. Bu huyumdan da vazgeçmiş değilim. Şimdi gelelim işin tuhaf kısmına. Börek yemeyi çok seviyorum ama yapmayı hiç sevmiyorum. Çünkü bana çok zor geliyor, içini hazırla, sosunu hazırla, yufkanı kes vs. vs. bir sürü kap kacak kirleniyor, ortalık bir anda savaş alanına dönüyor. Ama bir misafir gelecekse hele bir de haberliyse işte o zaman el mecbur giriyorum mutfağa, sıvıyorum kolları iki tepsi birden döşeyip birini fırına, birini buzluğa atıyorum. Onca işe girişmişken 1 yerine 2 tepsi yapmak bana daha mantıklı geliyor. Zaten yufkalarda 5'erli paketlerde satılıyor.

Bu arada buzluktan çıkan börek süper lezzetli oluyor. Hiç korkmadan borcamla buzluğa atıp, yine hiç korkmadan buzunun çözülmesini beklemeden fırına koyabilirsiniz. Defalarca denedim hiç birşey olmuyor. Annem ve Alper tembelliğimden ötürü geliştirdiğim bu hareket karşısında irkilmişler, buzlu borcamın fırına girince çatlayıp patlamadığını görünce de şaşırmışlardı.

Yarın da ağır misafirlerim gelecek. Sabahtan yüzmeye gideceğim için börekleri bugünden hazırlayıp buzluğa attım.

Şimdi gelelim nasıl yaptığıma -ayıptır söylemesi çok da lezzetli yaparım-



Okumaya başlamadan önce resimlerden inceleyebilirsiniz.
İç malzemesi:
1 soğan rendesi ile yarım kilodan 1 avuç eksik kıymayı kavuruyorum, Kıymaların rengi piştiğini belli edince 1 büyük boy patatesi rendeleyip tavaya ilave ediyorum. Tuz ve karabiberini koyduktan sonra yaklaşık yarım demet maydanozu da tavaya kıyıp ekliyorum. Biraz çevirince içimiz hazır.
Şayet kokusuna dayanıp yemezseniz böreği döşeyebilirsiniz.

sosu: Yarım paket sana yağı eritip ateşi kapatıp, 1,5 bardak süt ve 3 yumurtayı ekleyip güzelce çatalla çırpın.

Sonrası işin en zevkli kısmı. Yufkalarımızı 3 nolu resimde göründüğü gibi 4' e bölüp her bir parçasını önce sosla ıslatıp, kıyma karışımından koyup 4 nolu resimde göründüğü üzere sigara böreği gibi sarıyorsunuz. (kol böreği şekli her zaman favorimdir.) Sardığınız ilk parçayı yuvarlak borcamın tam ortasına koyup, aynı şekilde sarılan diğer parçaları onun etrafına doluyorsunuz. İşin sırrı her yufka parçasına ve en son tüm böreğin üzerine bolca sürülen sosta saklı.

İşte böyle...Bu arada bu annemin tarifidir. Böreği çok seven ben henüz yapmayı bilmiyorken birgün annemi çağırıp tüm malzemeleri alıp onun talimatları doğrultusunda bir kaç tepsi börek döşeyip kafama ve tarif defterime iyice yazmıştım nasıl yapıldığını. Canı çekenlerden sipariş alabilirim:))

2 yorum:

asli dedi ki...

ben yedim superdı....

Zeynep Aşkın dedi ki...

afiyet olsun.