9 Temmuz 2009 Perşembe

GÖLCÜK BELEDİYE KÜTÜPHANESİ

Lise yıllarında bir kitap kurdu olduğum söylenemezdi. ÖSS'ye hazırlık sürecinde okuduklarım çoğunlukla test kitapları ve günlüğümdü:))

Üniversitede okurken kitap okumak benim için bir görev gibiydi. Sosyoloji bölümünü kazandığımda bölüm başkanımız Esin Küntay anfide, "bu bölümde bol bol okuma yapacaksınız" dediğinde önce ne dediğini tam olarak anlayamamıştım. Sonra vize ve final zamanlarda bir kitaptan sorumlu olmanın ne demek olduğunu daha iyi kavradım. Gelsin Foucault'lar gitsin Young'lar Giddens'lar...

Şimdi ise zevk için okumanın tadına varmış durumdayım. Hal böyle olunca her akşam kitap okumak büyük bir alışkanlığa dönüştü. Yine de elime aldığım her kitabı bitiriyorum sanmayın, sarmadıysa eğer hiç kusura bakmayın; kitaplar cehennemini boyluyorlar...

Eskiden best-seller olan kitapları okuyamama gibi bir hastalığım vardı. Herkesin elinde olan kitap bana itici gelirdi şimdi ise tam tersine yeni çıkan ne varsa silip süpürmek istiyorum. Yeni çıkan her kitabı alabilmek bir yana, sadece bir kez okunduktan sonra rafa kalkan kitaplar beni çok üzüyordu. Tam da bu noktada Gölcük Belediye Kütüphanesi imdadıma koştu.

24 Kasımda 2007' de hizmete giren kütüphane ile benim tanışmam Kasım 2008' de oldu. Açıkçası önceleri şüpheyle bakmış, belediye kütüphanesinde demode ve taraflı yayınların olacağını düşünmüştüm. Taa ki kapısından içeri girene kadar... Bu kütüphane bir cennet. Güncel kitaplar, yerli ve yabancı süreli yayınlar, dünya ülkelerinin rehber kitaplarının bulunduğu bölümler büyük bir düzen ve estetik bir biçimde sıralanmış.

Huntington' dan tutun, Murathan Mungan' a kadar her konu ve türden en güncel kitaplara rastlamak mümkün. İşin en güzel yanı da yeni çıkan, kütüphanede mevcut olmayan bir kitabı istediğinizde getirtmeye çabalıyorlar. Bu konuda Belediye Başkanı Mehmet Ellibeş' i gerçekten kutluyorum.

Belediye'nin internet sitesinden aldığım bilgiye göre şu an üye sayısı 700 civarında. Aylık ortalama 150 civarı yeni kitap da kütüphane bünyesine katılıyor. Yani her hafta Gölcük' e gitme sebebim olan bu kütüphane şu an beni büyük ölçüde doyuruyor.

Herkese bol "okumalı" günler...

Hiç yorum yok: