22 Temmuz 2009 Çarşamba

KABAK


Evde vakit geçirmeye başladığımdan beri her salı kurulan semt pazarına çıkıyorum. İnsan tezgahlarda rengarenk sebze ve meyveleri almadan duramıyor. Ama plansız yapılan alış-veriş sonunda da buzdolabında ya yer kalmıyor ya da sebzeliğin "derinliklerinden" çürümüş şeftali-kayısı-maydonoz bulabiliyor ve aslında o şeftalileri ne büyük bir iştahla yiyebileceğimi düşünerek hayıflanıyorum. Bu durumun önüne geçebilmek için artık pazara çıkan ben, daha kontrollü alış-veriş yapıyorum. Örneğin bu haftanın meyvesi armut ve kayısı. Geçen hafta siyah üzümcüydük.

Şimdi gelelim sebzelere. Kabak benim için her zaman eşittir mücverdi. Yağda kızartılan çıtır çıtır mücverlere hayır diyemem. Fakat Alper kızartmayı pek tercih etmediğinden kabakları değerlendirmenin başka yollarını aradım ve buldum. Bu tariflerin en büyük özelliği tarafımdan test edilip onaylanmış olmaları. 2. tarifi geçen hafta yaptım fakat fotoğrafını çekemeden tükendi. O yüzden 3. foto bu siteden

İlki çok çok basit:

2 kişi için 2, 4 kişi için 4 kabak kullanabilirsiniz. Kabakları traşladıktan sonra yuvarlak yuvarlak doğrayıp, una buluyorsunuz. Daha sonra yağladığınız tepsiye diziyor, üzerine de her kabağın üzerine gelecek şekilde sıvıyağ gezdiriyorsunuz. Önceden ısıttığınız fırında 180 derecede yaklaşık 30 dk. da kızaran kabaklarınızı pilavın, makarnanın yanında garnitür olarak verebilirsiniz. Gerçekten de kolay değil mi?

İkinci Tarifimiz daha da güzel:

Derin bir kapta 1 havuç, 2 kabağı rendeleyip içine önceden harmanladığınız 2 su bardağı un ve 1/2 paket kabartma tozunu dökün. Yine kabın içine 2 yumurta, 1/2 su bardağı sıvıyağ, yarım demet dereotu ve 3-4 taze soğanı kıyıp ekleyip bolca kuru nane, karabiber ve tuzunu koyup karıştırın.

Bu karışımı yağlı kağıt serdiğiniz kare ya da dikdörtgen borcama döküp üzerine de çörekotu serpin. Yine önceden 180 dereceye ısıtılmış fırına verip üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Üzerindeki çörekotları börek havası veriyor, çayın yanında ikram edilebilecek süper bir tat oluşuyor.

2 yorum:

zuzu* dedi ki...

zeynep ablacım sana uşabileceğim bir adresin var mı? bu arka planını nasıl kaydettin? bana ulaşır mısın acaba... miyozu@hotmail.com zuzudan sevgiler

alper dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.