14 Temmuz 2009 Salı

REJİM VE POĞAÇA


Uzun zamandır istememe ve çok sevmeme rağmen mayalı hamurdan bir şeyler yapamamıştım. Hamileyken aldığım kilolar, sonrasında da dikkat etmeyince özellikle de tatil esnasında üzerine bindirmeye başlamıştı. 62-63-64... bir baktım arada 66' yı görüyorum. Bu arada beni uzun zamandır görmeyenler için söylüyorum açıkçası dış görünüşümden pek belli olmuyor ama bu duruma birisinin dur demesi gerekiyordu. O birisi de tabiiki ben oluyorum.

Tatil dönüşü ilk hafta sıkı yüzme ve yürüyüş programı yapmış ama yemeğe de devam etmiştim. 1 hafta sonra tartılınca durumun içler acısı olduğunu gördüm: hiç kilo verememiştim. Geçtiğimiz Salı ise artık akşam yemeği ve ekmek yememeye başladım ve spora da devam ettim, bugün tartıldığımda 1,5 kilo verdiğimi gördüm. Hedefim yine 62 olmak. 2 haftada kalan 2 kiloyu da vermeyi planlıyorum.

Ama bu durum bugün pamuk poğaça yapmama engel değil çünkü uzun zamandır görmediğim yüksek lisanstan bir arkadaşım gelecek çaya. Haberi alınca bende doğru mutfağa koştum. Tarif bir kaç gündür hayranlıkla izlediğim Pelin'in Pastanesi'nden.

Poğaçalarım süper leziz oldu. Halbuki mayalı hamur tutturmaktaki korkum pişince sertleşmesidir. Ama bunlar adı gibi pamuk oldular. Sanırım un-yağ dengesini iyi ayarlamaya bakıyor. Şekillerini de değişik değişik yapmayı tercih ettim. Çok acıkanlar için kocaman, kilosuna dikkat edenler için minik minik. Bu sitede denemek istediğim daha bir çok tarif var ama tek başıma yapıp yersem kısa zamanda 80 kilo olurum herhalde.

Zaten umduğum gibi bu hafta birçok misafir haberim var. Artık sırayla deneyip, afiyetle yeriz.

6 yorum:

zuzu* dedi ki...

burdan çok leziz görünüyorlar... ellerinize sağlık. zuzudan sevgilerle:)

zeynep aşkın dedi ki...

teşekkür ederim zuzu'cuğum.

oceanandpalmtree dedi ki...

Zekom çok güzel görünüyorlar senin güzel ellerinden ne olsa yenir zaten. Bir tarif istiycem senden annen yapardı afiyetle yedik hani "Dalyan Köfte" senin deyiminle yatılı okul köftesi pek çok yerde tarifleri var ama benim sizde yediğime göre içindeki malzemeler hep eksik :)Bu arada senden tarif isterken annemin benden tarif isterkenki mahçubiyeti içindeyim haberin ola:)

zeynep aşkın dedi ki...

oceanandpalmtree şimdi buradan anladığım kadarıyla Tabanlı Zeynep sensin sanırım? eyvaaah soru bilmediğim konudan geldi:) Dalyan köfteyi alper de ne zamandır istiyor benden. Hani şu içinde bezelye ve yumurta olup yuvarlak şekilde kesilip yenilen köfte değil mi? Valla önce öğrenmem gerekli annemden. Ama onlar da silivri de. Yani sen benden daha önce öğrenip hatta biraz nazla yaptırıp yiyebilirsin derim ben:))

oceanandpalmtree dedi ki...

Aynen ben kendisiyim. Bu hafta sonu silivride olmayacağım ama kızım ve annem ordan onlarden rica edebilirim.Bişey daha sorcam sana bende blog oluşturdum özendim senden ama facebookta nasıl yayınlıyorsun yazdıklarını seni çok özledim kocaman öpüyorum alpere selammm:)

zeynep aşkın dedi ki...

bağlantı'yı tıklayıp adresini yazıyorsun şeker