hepsini ben yaptım

hepsini ben yaptım

1 Temmuz 2009 Çarşamba

TAŞ BOYAMA SANATI


Oldum olası deniz kenarlarında gördüğüm midye kabukları, minareler ve düzgün taşları toplama gibi bir hastalığım vardı. 8-9 yaşlarında yazın topladığımız minarelerden kolyeler yapar, sonra takardım bir güzel. Midye kabuklarını da suluboyayla boyar, başucumda bana o iple çektiğim yaz tatillerini hatırlatması için en güzel yere yerleştirirdim. Artık koca bir kazık olmama rağmen deniz kenarlarından taş ve midye kabuğu toplama sevdamdan vazgeçmiş değilim. Tek fark artık topladığım taşları farklı şekilde değerlendiyor olmam.
Taş boyamaya bu anlamda bir sene önce başlamıştım. Salonun ortasındaki sehpanın üzerinde gazete kağıdı serili, taşlar, boyalar bir dağınıklık yaratmıştım ki zırr kapı misafir. Sonra utana sıkıla tezgahımı toplayıp kütüphane-bilgisayar odasına taşıdım.
Hal böyle olunca Yemekten sonra TV izleme saatlerinde çoğunlukla salonda-mutfakta- balkonda vakit geçiren bir çift olduğumuzdan bir müddet malzemeler rafa kalktı. Ama artık tatilde olduğumdan erken kalkmak gibi bir mecburiyetim yok, 7-8 saatten fazla uyumayan bir tip olduğum göz önünde bulundurulursa artık Alper'le yatma kalkma saatlerimiz birbirini pek tutmuyor. Taş Boyama da benim uykusuz gecelerimin eğlencesi oldu. Boyadığım taşları dün babam gördü ve bunları satalım dedi:)) Aslında fena fikir değil ama ben şimdilik bu boyadığım taşları hediye ediyorum. Şimdiye kadar eski dostum Hande bir uğur böceği kolonisini evine götürdü.
Yaklaşık bir ay önce annemle mutfakta börek yaparken gözüm televizyonda, Martha Steward Show'da bir de ne göreyim hobi bölümünde benim gibi taş boyuyorlar! Yalnız yaptıkları taş boyamayı "çocuk eğlencesi" olarak sunmazlar mı? Neyse bu kısmı kafamda pek büyütmeden boyadıkları taşları dikkatle izledim.
Şimdi evin kütüphane rafları benim boyadığım bu taşlarla sarılmış durumda. Taş boyamada en yaygın figürlerden biri uğur böcekleri. Zaten bunları yapması diğerlerine nazaran daha kolay. Kurbağa, köpek, kaplumbağa figürleri bir kaç taşın yapıştırılmasından oluştuğu için biraz daha zahmetli. Bu faaliyet için gerekli olan malzemeler de aslında çok basit. Tabii ki düzgün taşlar, akrilik boya, (çocuklar yapacaksa suluboya da olabilir) ve son olarak her kalınlıkta resim fırçaları. Gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış.

Hiç yorum yok: