7 Ağustos 2009 Cuma

3G TEKNOLOJİSİ VE REKLAMLARI

Teknolojiyle aram dikbaşlılığımdan ötürü olacak pek iyi değildir. Önce her türlü yeniliğe uyuz bir şekilde şüphe ile yaklaşır(d)ım.


Ama günümüzde herşey o kadar hızla değişiyorki uzağında kalınca bir anda tarzan gibi hissedebiliyorsunuz.


Bu aralar da bir 3G furyası aldı başını gidiyor. İnsan ister istemez neymiş bu 3G diye kulak kabartıyor. Araştırmacılara göre bu teknoloji önümüzdeki 2 yıl içerisinde hayatımızda cep telefonları kadar yaygınlaşacak. Görüntülü konuşma ve mobil modem-internet hizmeti kulağa hoş geliyor. Özellikle benim gibi uzun yolculuk yapmak zorunda olan evinden uzakta bir kaç gün geçiren insanlar için hayatı kolaylaştıracak bir hizmet.



Televizyonlarda dönen 3G reklamlarına da takmış vaziyetteyim.


Turkcell'in aşırı başarısız-itici "meraaak ne güzel şey / ne güzel şey meraaak" şeklinde insanın ağzına dolanan, temizlik ya da ütü yaparken ya da araba kullanırken bir anda mırıldandığınızı farkettiğiniz bu reklam jingle ' ı sinirlerimi oynatıyordu.


Hidayet Türkoğlu'nun bozuk Türkçesiyle "Düşse miydim başka hayallerin peşine" repliği ise üzerine tuz biber oluyordu. Bu durumun yarattığı infiali farketmiş olacaklar ki Issız Adam Cemal Hünal' ın rol aldığı vapurlu yeni reklamı döndürmeye başladılar. Avrupa Yakası'ndaki Sarp ve Hünal'ın rap formatında söyledikleri şarkı bana daha sevimli geldi.





Asıl favorim ise "Avea'lı Aslı" ve "Avea'sız Emre" rollerinde Melis Birkan ve Ozan Güven'in oynadığı reklam filmi. Çarpışmaları olsun, sonrasında Aslı'nın babası ile Emre ve iş arkadaşlarının görüntülü konuşma deneyimleri osun çok komik, sürükleyici. Doğrusu devamında neler olacağını merak ediyorum.




Vodafone'un bu konudaki herhangi bir reklamı aklıma gelmedi. Hattım vodafone ama bu konuda sınıfta kaldı sanırım.




Yakın bir zamanda 3G'siz telefonlar tarihe karışacak gibi görünüyor. Ev telefonunun bile lüks olduğu günlerden bugünlere ne kadar çabuk geldiğimizi düşünürsek 20 yıl sonraki yenilikler hayal gücümün sınırlarını zorluyor.





Çocukluk hayalim ışınlanmak. Ölmeden görür müyüz acaba?!

3 yorum:

sokratesya dedi ki...

çocukken ışınlanmayı hayal edebilecek kadar zekiysen bunu uygulayabilecek zekaya da sahipsindir bence :D

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sokratesta,
Aslında çocukluk hayallerimden biri de astronot olmaktı ama bak onu başaramadım!!

Adsız dedi ki...

kulağa hoş gelen bu teknolojiyi değerlendirmek için hemde vodofonenun 1000tl.lik teknosa hediye çeki cazibesiyle üşenmedim bi bayisine kadar gittim;bayi ile görüşünce almayada karar verdim ayda 75 tl.ye hem adsl göre çok daha hızlı bi internet hemde teknosadan alınacak bi bilgisayar için 1000 çek;ama aklımda hep bi soru işareti var;bu kadar avantajlı bi kampanya nasıl olabilir;kapitalist düzenin kazanç için herşeyi mübah sayan bi oyunu içindemiyim diye düşünmeden edemedim:)Satın alım için gerekli formları doldururken aklıma internetin kapsamı alanını sormak geldi işte o zaman bu kampanyanın balonu bi anda patladı benim için ;tabi patlama sesini benim dışımda kimse duymadı:)kapsama alanı sadece şehir merkezleri ile sınırlı olduğunu ve o merkezinde sadece 3km2 civarında kapsadığını söyledi satış sorumlusu yani dıdının dıdısı;ve bunu son ana kadar söylemediler aslında sormasam hiç söylemeyeceklerdi;tabi zamanla genişleyecektir kapsama alanları ama şimdilik temkinli olmakta fayda var.sağlıcakla...