25 Ağustos 2009 Salı

ÇİYA SOFRASI

Çiya'yı ilk olarak İz TV'de Şef Olivie'nin yemek programında izlemiş, aklımın bir köşesine not etmiştim. Dün de tecrübe etme fırsatım oldu. İşim yine erken bitti, ben de lise çağlarımdan yadigar kalan Kadıköy çarşısında bir tur atıp sahaflarda toz kokusunu içime çekmeden eve dönmek istemedim. İşte tam o anda bir de baktım Çiya Kebap ve Çiya Sofrası tam karşımda duruyor. Midemin sesine kulak vererek girdim içeri.


Kebapçıya gittiysem içli köfte yemeden çıkmam. İlk olarak denediğim içli köfte başarılıydı. Ama benim daimi ev yemekleri lokantamda yediğim kadar lezzetli değildi. Ben içli köftenin içindeki ceviz ve baharatların kokusunu almadan tadına varamıyorum doğrusu..



Yemeklerden analıkızlıyı denedim. Daha önce beraber çalıştığım öğretmen arkadaşımın eşi Malatyalıydı ve ilk olarak analıkızlı yemeğini ondan duymuştum. Bulgur ve koyun etinden yapılan sulu, oldukça da zahmetli bir yemek olduğunu biliyordum ama hiç tatmamıştım.


Dün ilk kez denedim ve çok beğendim. Malum bulgur çok doyurucu, lezzetli yapılmış sulu yemekleri de severim. Yemeğin içinde parça et sevmememe rağmen dünkü analıkızlının içindeki etler de rahatsız etmedi.



Dikkatimi çeken bir de perde pilavı oldu. Özel bakır kabın içinde pişirdikleri perde pilavı da çok lezzetli görünüyordu ama benim onu yemeye yerim kalmamıştı. Başka bir zamana artık diyelim ama şimdi resmine de bakınca yutkundum:)




Çiya'daki tatlılar da tamamen yöresel. Aklımda kalanlardan bazıları Teleme, Kadayıf dolma ve şerbetli patlıcan. Bunların da hiçbirisini daha önce denemedim ama denemeye de cesaret edemedim; ağır olacağını düşündüm.



Artık Kadıköy'de aç kalmam herhalde, zira bir dahaki öğlen yemeğini iple çekiyorum:)



Mübarek Ramazan'da iştahı kabaranlardan affola, artık sizlerde iftar hayaliyle okuyun gari....

4 yorum:

Zeugma dedi ki...

Senin bloguna oruç açtıktan sonra gelmek lazım..
Öldürdün beni yutkunurken :))
Şahane yemekler bunlar yaa..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Evet gerçekten öyle Zeugma. Güvenerek teslim edebilirsin kendini bu yemeklere...

Gonul dedi ki...

Bu ciya yi ben bu yaz aradim ama yerini bulamadim etrafdakilere sordum bilen olmadi, kendimede cok kizdim keske netten adresini alsaymisim diye.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sevgili Gönül,
web adresindeki cadde-sokak adları yanısıra şöyle tarif edebilirim,
nezih kitabevi, akmar pasajı, sisley/benetton aksesuar mağazalarının olduğu işlek caddenin bir üst-paralel sokağında. Çiya kebap-Çiya sofrası karşılıklı duruyor..