18 Ağustos 2009 Salı

FARMVİLLE


Facebook'taki farmville oyunu yeni hastalığım oldu. Tarlamı sürüyorum, patlıcan, çilek, pirinç ekiyorum, sonra zamanında topluyorum. Toplamazsam çürüyebiliyorlar.

Sonra ineklerim-koyunlarım-tavuklarım ve domuzlarım var. Ama domuzları çiftliğin en ücra köşesine koydum etraflarını da çitle çevirdim. Mazallah domuz gribi falan, mendebur hayvanlar...

Sonra ağaçlarım var. Renk renk meyvalar veriyorlar. Diğer bitkilere oranla daha çok zaman istiyorlar.

Sonra komşularım da var. Onların çiftliğine ziyarete bile gidiyorum, koyunları kaçarsa yardım ediyorum.

Akşamları salonda inek-tavuk-domuz sesleri yankılanıyor: Mööö-Meee-peeeihh!!

Komşularım hediye gönderince çok ama çok seviniyorum. Bu yüzden ben de onlara bol bol gönderiyorum.

Ben bu oyunu çok seviyorum.


Keşfedemediğim yanları da var altın kazanıyorum ama para kazanmayı beceremedim henüz.. Oynamayı bilen varsa yardımlara açığım!

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Para kazanmaya başlamak için en başta tarlanızı oluşturmanız lazım. Bunun için en başta Plow Tool seçin ve alanlar oluşturmaya başlayın. Oluşturduğunuz tarlalar kahverengi olacaktır. Bu durumdayken ekmeye başlayabilirsiniz. Plow tool tarla oluşturmaya yarar. Hemen sağındaki Delete Tool ise varolan eşyaları ya da tarlaları silmeye yarar. Plant/harvest tool ise ekip biçmek içindir. Plant tohum ekmek ve de harvest toplamak anlamına gelir. Ekime hazır tarlanız yoksa bu araç ile tarlanızı yenilersiniz. Sonra hazır olan tarlayı bu araçla tıklarsanız, tohum satın alma ekranı yani market çıkacaktır. Buradan en uygun tohumu alıp ekeceksiniz. Tohum çeşitine göre 4 saat, 12 saat 1 gün bekleyecek ve o süre sonunda olgunlaşan meyve ve sebzeleri toplayacaksınız. Bu sayede para kazanacaksınız.

Oyun içindeki araçlar ve özellikler:

Yukarıda yazdıklarım dışında market butonuna basarsanız çeşitli ağaçlar satın alabilir, dekorasyon ürünleri satın alabilirsiniz. Seeds>tohum, Trees>Ağaç, Animals> Hayvanlar, Buildings>Binalar, Decoration>Dekor, Expand ise genişleme anlamına gelmektedir.

Buradan alacağınız ağaçlar da size para kazandırabilir. Hayvanlar da aynı şekilde. Binalar ve dekorlarla para kazanamazsınız. Sadece XP yani tecrübe puanı kazanırsınız. Expand ile de tarlanızın boyutunu büyüterek daha çok para kazanabilirsiniz.

Bunun dışında oyun içinde gelen görevleri ACCEPT butonu ile kabul edebilirsiniz. Böylece diğer tarlalara yardıma gidersiniz. Birazcık para ve XP kazanırsınız

Zeynep Aşkın dedi ki...

Öncelikle sper açıklayıcı olmuş çok teşekkürler.
Bunların hepsini yapıyorum. Ama bunlar bana para değil altın kazandırıyor?? Ben para istiyorum!!

Adsız dedi ki...

rica ederim...malesef benimde bu oyun hakkında bilgim bu kadar ama yeni bi şey öğrenirsem buraya yazarım...bol paralı günler :))

umutubil dedi ki...

para kazanmak için add coın & cash yazan yere tıkla ordan çıkan sayfadan aşağıya doğru ilerle ve ordan çıkıan ek oyunlar var bu oyulardan ilk iki tanesi sana bedava caash para verecek ama 1 tane benim şimdi günde 1 tane veriyo şimdi benim bildiğim bu kadar benim 2 gün önce 1 tane vardı şimdi 3 oldu
bakalım çoğalacakmı bunu bende bilmiyorum sadece bekliyorum... sanada kolay gelsin
inşallah iyi olur
iyi oyunlar....

Zeynep Aşkın dedi ki...

Teşekkürler umutubil, hemen oynamaya başlıyorum:))