12 Ağustos 2009 Çarşamba

FAVA

İç baklayı bilirdim, ama taze olanını.

Annem pazardan aldıktan sonra bana ayıklattırırdı. Ve bizim evde mutlaka enginar ile pişirilirdi.

Kuru baklayı ise daha önce ne görmüş ne duymuştum. Taki Çeşmealtına gidene kadar. Alper'in annesi yapımı çok pratik olan favayı bir çırpıda haşlayıp masaya getirdi.


Tabii ki bende eksik kalmadım bavulumda yarım kilo kuru bakla ile döndüm. Ve hemen denedim. İlk denememde suyu biraz eksik koyduğum için sıcak su eklemek zorunda kaldım Ama 2. si daha başarılı olur kanaatindeyim. Zira yarım kilo baklayı 2'ye bölüp yapabilirsiniz.

Tarif şöyle,

250 gr. kuru baklayı geceden ıslatın. Islanmış baklalarınızı yaklaşık 3 bardak su, 1 orta boy soğan, tuz ve 1 küp kesmeşer ile kaynatın taki baklalar püre kıvamına gelene kadar.

Sonra yaklaşık yarım çay bardağı zeytinyağı ve yarım limon sıkarak blenderdan geçirin. Üzerine de dereotu ile servis yapabilirsiniz.

Ben bir dahaki yapışımda daha çabuk olması için düdüklüde haşlamayı düşünüyorum.

Tadı muhteşem. Her türlü etin yanında ya da tek başına afiyetle yenebilir.

Yoksa siz hala denemediniz mi?! :)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

eğer düdüklüde yaparsan geceden ıslatmana gerek yok.bu da benden olsun...
bayılırım favaya... hande

Zeugma dedi ki...

Gördüğü, duyduğu her tarifi denemek istemek..
Tıpkı bana benziyorsun :)
Favayı aynen okur okumaz denemiştim. Sadece kuru baklayla yapılabiliyor.Enfes olur ama çok sık yenirse çabuk bıkılıyor.
Ellerine sağlık, ilk denemen başaruyla sonuçlanmış :)
Sevgiler..

oceanandpalmtree dedi ki...

O zaman ben şımarıklık edip annenin yaptığı baklalı enginar tarifini de isteyebilirmiyim acaba? Enginarın mevsimi geçti ama belki deneme amaçlı donmuştan yada konserveden yapabilirim. Fava yı çok seviyorum bende ama inan evde pişirmek hiç aklıma gelmedi bugüne kadar benim için bir rakı mezesidir kendisi ama tarifini deniycem öpüldün kocaman.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Hande, evet tam da bunu kastetmiştim. ifade edememiş olabilirim. bu sefer tencerede yaptım ama akşamdan ıslamadan düdüklüde hemen olur diye düşündüm, yalnızca düdüklü saatli bomba ve kapalı kutu olduğundan yakma ihtimalim yüksek:))

Zeugma, valla ben böyle değildim, bu yaz Oktay usta kesildim..

ocean, tarif en kısa zamanda mailinde. muckx.

Emine Albayrak dedi ki...

Sevgili Zeynep,
fava dediğin bakla ise ben onu eve artık sokturmama savaşı veriyorum.Burdan da engel olmak istedim ve yorum yapmadan geçemedim.Nacizane tavsiyemdir hastaneye bakla zamanı mutlaka zehirlenmesi gelir.Çocuklar resmen kanlı idrar yapıyorlar.Dikkat edin lütfen ne kadar lezzetli olursa olsun bakla tükettiğiniz gün vücudunuzu gözlemlemenizi istiyorum.Umarım ben yanılıyorumdur ...

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sevgili Emine Albayrak
çok bilgilendirici oldu bu. Yorumun için teşekkürler.