19 Ağustos 2009 Çarşamba

İRMİK TATLISI

Olay aynen şöyle gelişti: tatlı krizim tuttu.
Mutfağa gidip buzdolabını açtım.
Çikolata rezervlerinin bittiğini görünce gözüm süt ve irmiğe takıldı.
Tatlının her türlüsünü sevmekle beraber süt tatlıları gözüme daha masum görünür oldu şu sıralar.


Tarifimiz şöyle:

1 litre sütün içine 9 kaşık irmik, 9 kaşık şeker koyup orta ateşte karıştırıyoruz. Evde varsa 1 paket vanilya da ekleyebilirsiniz. Kaynamaya yakın 1 kaşık tereyağı ya da sanayağ ekliyorsunuz. Kaynayınca da 2 dk. kadar hızlı hızlı karıştırıp tabanını ıslattığınız borcama döküyorsunuz. Bu kadar basit, bir o kadar hafif ve lezzetli.

Tarifin orjinalinde ceviz olmakla beraber evde şeftali olduğundan ben ortasına şeftali dilimleri koydum. Tatları da birbirlerine çok yakıştı. . .

Soğuduktan sonra üzerine tarçın serpip servis edilebilir. Carte D'or'un kaymaklı dondurması ile de çok yakıştığını itiraf etmeliyim.



Dilimlediğim irmik tatlısının üzerine balkonda yetiştirdiğim nanelerden de diktim.



Bu arada bu yaz balkonda çilek ve nane yetiştirdim. Çileğin mis gibi kokusu her sabah mutfağa kadar ulaştı. Naneler sayesinde de bu sene pazardan hiç nane almadım.



Seneye saksıları büyütüp biber ve limon ekmek istiyorum. Bakalım nasıl olacak??

4 yorum:

Zeugma dedi ki...

Çok kolay bir tatlı bu gerçekten.
Bunu ben bir arkadaşta yedim.Yarısı kakaoluydu.Sanırım ikiye bölüp yarısına birazcık daha süt ve kakao ekleniyor.
Balkondaki kıymetli çilek de en güzel yere kullanılmış,öyle hemen ağza atılıp bitmemiş ;)
Ben de saksıda maydonoz ve küçük sivri acı biberlerden yetiştirmiştim :)
Eline sağlık Zeynepcim..
Sevgiler..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Zeugmacığım,
maydonozun bir kez koparılınca bir daha çıkmadığını duymuştum bu yüzden çekindim. Ben kahvaltıda küçük sivri biber yemeyi çok severim bi de balkondan toplanırsa harika olur bakalım deneyeceğim ama seneye artık..

Zeugma dedi ki...

Tam tersi..
Maydanozu kökünden değil de dal olarak koparırsan daha güzel çıkıyor :)
O acı biberlerden ben de kahvaltıda yemeyi çok severim..
Ama ama..biz böyle yapa yapa kilo alacağız, aynıyız senle :D

oceanandpalmtree dedi ki...

Merhaba zekocum,
Bende yapıyorum aynı tatlıdan(bu akşam ramazan niyetine yapacağım) ama ben artık 7 kaşık irmik 9 kaşık şeker koyuyorum ve yağ koymuyorum daha hafif ve yumuşak oluyor.Üzerine hindistan cevizi çok yakışıyor.Serdar'ın yegane yediği tatlı bu. Hatta Serdar 79 lu olduğundan bende ismini 79 tatlısı koydum (malum 7 kaşık irmik 9 kaşık şeker)Şeftali konusunu deneyeceğim.Ellerine sağlık....