28 Ağustos 2009 Cuma

KOLAY TAVUK YEMEĞİ


Aslında pek belli etmesemde ben tam bir etoburumdur. Bu durum genetik sanıyorum zira "arnavut" Hasan lakaplı rahmetli dedeciğim, etsiz sofraya oturmaz, o gün evdeki mevcut yemeklerde et yoksa bir de etrafındakileri azarlayarak, "otları inekler yesin" dermiş.


Şimdi okuyan herkesi tenzih ediyorum şöyle ki aslında ben de evde daha çok sebze ve bakliyat pişiriyorum. Günümüzde bize dayatılan "kırmızı etten uzak durun" çağrılarına kulak vererek daha çok balık-tavuk tüketir olduk. Balık yemek için daha çok dışarıyı tercih ettiğimizden evde et olarak genelde tavuk türevleri tüketiliyor.


Şimdi karşınızda yapması yine çok kolay, yemesi de bir o kadar zevkli; vakit kıtlığı olanlar için bir tavuk yemeği var:



Öncelikle hemen fırınımızı yakıyoruz, bir yandan ısınsın o...



Benim tercihim kemiksiz kalça eti ama evde ne varsa but-göğüs yani tavuğun her yeri olabilir.



Tavuğumuzu iyice yıkayıp fırın poşetinin içine koyalım, poşetin içine köri-kekik-karabiber-tuz-kırmızı biber,1 tatlı kaşığı salça, 1 kaşık sıvıyağı ekleyelim, isterseniz bir patatesi de kızartmalık doğrayıp ekleyebilirsiniz-fırında patates hem hafif hem de lezzetli olur.




Tüm malzemeleri kattıktan sonra poşetin ağzını kapatalım. Sonra elimizle poşeti iyice mıncıklayalım. (Dikkat edin poşet patlayabiliyor:) )



Bu poşeti fırına atıyoruz takriben 35 dk. içinde fırından güzel kokular yayılmaya başlıyor. Yanına da pilav ya da makarna bir de cacık.. hmmm... burnuma kokusu geldi doğrusu...


Not: Bu yemeği aynı malzemelerle poşete değil tencereye koyup çok kısık ateşte de pişirebilirsiniz...

6 yorum:

Senem dedi ki...

Bizim evde de en çok tavuk pişiyor, yakında gıdaklamaya başlayabiliriz!!

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sevgili Senem kuş gribi geldi aklıma sonradan, o zaman tavuk yiyemez olmuştuk, uğur dündar reklamlara çıkınca güvenmiştik yeniden...
Buna da şükür...

oceanandpalmtree dedi ki...

Zekocum bende bu yemeği ara ara yapıyorum.Poşetlerin patlamaması için iğneyle yada çatalla poşete küçük hava delikleri açmak gerekiyor. Ben tarifin bir benzerini bütün tavuğun üzerine salça ve limon suyunu karıştırıp sürerek patatesleride küp küp doğrayıp poşetin içine atarak yapıyorum nefis oluyor tavsiye ederim.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Zeynoş,

limon suyunu ilk kez duydum ilk fırsatta deneyeceğim. Poşete deliği iyice şiştikten sonra açıyorum ben, daha çabuk pişiyor.
sevgiler.

çınar dedi ki...

ben bunun içine birde soğan koyuyorum çok güzel oluyor tüm soğan. hem kolay hemde güzel bir yemek.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Evet Çınar,
Soğan güzel tat verir haklısın.