5 Ağustos 2009 Çarşamba

YEŞİL MERCİMEK YEMEĞİ

Bakliyatları severim ve yaparım. Nohut-kurufasülye-mercimek... Hele bir de güzel piştiyse nefis olur. Düdüklü tencereniz varsa uzun pişirme süreleri tarih oluyor, en inatçı bakliyatlar bile yola geliyor.

Yaz günlerinde daha hafif yemekler yeniyor ama ben bugün yeşil mercimek pişirdim. Buzdolabındaki taze soğanlarla bakışınca, sanki "lütfen bizi yeşil mercimekle yiyin" dediler gibime geldi:)

Tarifi veriyorum,


1 su bardağı mercimeği önce haşlayıp siyah suyunu süzüyoruz. Hatta yarım saat o suda bekletip süzerseniz daha iyi olur. Sonra düdüklüde 1 soğanı 1/2 çay bardağı ayçiçek yağında öldürüp 1 çorba kaşığı salçayla çok az kavuruyoruz, ardından mercimekleri yıkayıp bu karışımın üzerine ekleyip sıcak su ve tuzunu ilave ediyoruz. Ben düdüklüde 10. dk. da pişirdim. Sonuç başarılıydı.


Mercimek nişastalı olduğundan suyu fazlaca emiyor. Suyunu üzerine çıkacak kadar koydum, 10 dakika sonunda daha önce haşlamama rağmen suyunu çekmişti. Ben susuz sevdiğim için sorun olmadı ama siz ekmeğinizi suyuna batırmayı seviyorsanız suyunu biraz fazla tutun.


Yemeği yaptım, yedim, telefon çaldı, arkadaşım Aslı havuza çağırdı. Bir koşu gittim. Üzerine bir de kahve-profiterol yaptım. Off yine dayanamadım, gitti diet...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

oh afiyet olsun..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Adsız,
gerçekten lezzetliydi.

zuzu* dedi ki...

gitti diyet.... olsun can bogazdan gelir:) ellerine sağlık artı yarasın:)) zuzudan sevgilerle

Zeugma dedi ki...

Çok nefis olur yeşil mercimek. Ben çok severim. Eline sağlık canım.
Yağda pembeleştirdiğimiz soğana iyice haşlandıktan sonra kaşıkla ezilmiş mercimek ilave edersek, tuz karabiber ve maydanoz ilavesiyle nefis bir börek içi oluyor, biliyor muydun? Özellikle elde açma böreklerde..
Sevgilerimle..

Zeynep Aşkın dedi ki...

hımm mercümekli börek hiç denemedim ama kokusu geldi burnuma:)))