28 Eylül 2009 Pazartesi

MAKARNADAN MANTI


Mantıseverler fan club olsa herhalde üye olurdum. Eski işyerimde öğlenleri yemek yediğimiz şirin lokantada kendimi ödüllendirmek için koca bir tabak mantı yerdim. Her güzel yemek gibi mantıyı da bir çırpıda siler süpürürüm. Sonra hazırlanışının ne kadar zahmetli olduğunu düşünüp hayıflanırım.

Şimdi kullandığım yönteme çoğu bayan yabancı değildir. Ama ben Barilla ile ilk kez yaptım. Sonuç tatminkar olunca paylaşayım dedim.


Tarifimiz çok pratik:
250 gram kıymanın üzerine 1 soğan rendeleyip tuz-karabiber 1/3 çay bardağı su ekleyip yoğuruyoruz.

Sonra da deniz kabuğu şeklindeki makarnalarımızın içine tıkıveriyoruz.

Bu kadar basit yani...

Ben bir seferde gördüğünüz kutunun yarısını yaptım. Yarım paket 3 kişiyi doyuruyor. Kalabalıksanız kıyma ve makarna ölçüsünü x2 kullanınız.

Üzerine de şöyle sarımsaklı yoğurt, biraz da nane ve pulbiberle eritilmiş tereyağı...

SONUÇ: Tadından yenmez diye bitirecektim ama tersine bu tadından bir çırpıda mideye indirilir:))

5 yorum:

Pelin dedi ki...

Zeynepciğim,

Mantı Fan Klübünün ikinci üyesi de ben olurum herhalde. Kriz anları için harika bir çözüm makarna mantısı. Ellerine sağlık
Sevgiler

Zeynep Aşkın dedi ki...

Eğer mantıyı seviyorsan doğru Şirin Abla'nın ev yemekleri lokantasına:)

Zeugma dedi ki...

Ben de çok severim mantıyı..
Arada kendime kadar ve el açması yaparım. Bir an önce yemek için kocaman kocaman üçgenler halinde kapatırım :)))
Ama senin tarifin de nefis olur,kıymanın içine çok az pirinç eklersek pişerken şişecek ve makarnanın içinden çıkamayacaklardır.
Çoook acelem varsa mantı makarnayı haşlayıp iç malzemeyi kavurup üstüne döküyorum.Onun üzerine sarmısaklı yoğurt ve en son da sos..Kırmızı pul biberle kızdırılmış tereyağ olmazsa olmaz yalnız..
Off..Valla canım istedi yine :(

Zeynep Aşkın dedi ki...

Zeugma, iç malzemesini üzerine sonradan dökmek de çok mantıklı ve ekstra pratik...Sen de az değilsin yani:)

Zeugma dedi ki...

Ben de senden çok şeyler öğreniyorum canım benim :)
Sana yeni öğrendiğim öyle güzel bir poğaça tarifi vereceğim ki ayrıca..Tek kelimeyle bayılacaksın..
Sevgiler..