2 Ekim 2009 Cuma

ÖRGÜ ÖRME MEVSİMİ-GOBLEN

Her mevsimin kendine has "ev" etkinlikleri vardır benim için. Örgü örmek kış etkinliğidir mesela. Salondaki dolabın bir gözü benim başlayıp sonunu getiremediğim yarım atkılar, şallar, ya da amaçsız örgü parçaları ile doludur.


Havalar serinlemeye başlayınca gittim yüncüye, 2 yumak yün aldım başladım örmeye. Ama onun da kaderi diğerlerinden farklı olmadı. Havaların tekrar ısındığı bu günlerde elime yün dokunduramıyorum doğrusu.


Bunun yanı sıra şimdi karşınızda çok daha farklı bir elişi denemesi var: GOBLEN


Ailede herkes el işlerine yatkın olmayan, bu konuda türlü çeşit kazuletlikleri bulunan, hatta kağıdı makasla düz kesmeyi beceremeyen biri olduğumu bilir. Buna rağmen annem içinde kim bilir ne umutlarla, evlenirken 1 poşet dolusu iplik vermişti bana.


Bir gün evde köşe bucak karıştırırken elime geçince o iplikler internet üzerinden bir araştırmaya girdim. Rengarenk goblen panolar ise bana çok romantik geldi!


Hemen bir manzara seçildi, internete güvenilmeyip, İstanbul'daki babaya sipariş verildi. İşbitirici babam koca Kadıköy'de sevgili kızı için ayaklarına karasular inerek goblenciyi aradı ve buldu: meğerse bu sitede o dükkanın sahibine ait değilmiymiş!? Babam dükkan sahibiyle muhabbeti ilerletmiş, bana telefon açtı: Zeynep, aç http://www.goblen.com bir manzara seç bakalım!


Sonuçta bundan sonraki siparişler için internetteki bu sitenin güvenli bir yol olduğu anlaşılmış bulunuyor. Bir daha kimseyi yormadan siparişte verebilirim. İşleme kısmı çok kolay. Yanda daha yakından gördüğünüz gibi aldığınız panonun neresini hangi renkle işleyeceğiniz çizilmiş durumda. Yapmanız gereken tek şey iğneyi aynı yönde, çaprazlamasına desen üzerinde ilerletmek. Uzun kış gecelerinde, TV başında, kitap okumaktan sıkıldığımda, uykum kaçtığında sarılacağım minik bir liman daha...



3 yorum:

Zeugma dedi ki...

Kanaviçe olayı gibi..Çok zevkli..
Yol gösterdiğin için çok teşekkür ediyorum.
Sanıyorum hemen başlayacağım..
Harika gerçekten..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Evet Zeugma kanaviçe gibi. Kanaviçe'nin farkı, ilmeklerin çapraz olarak atılmasıymış. Goblende ise yarım çarpı işareti yapılıyor. Goblen daha fazla emek istiyor tablo gibi olduğundan. Ama işlemeye başlayınca elinden bırakamıyor insan. Yakında şaşı olucam:))

çınar dedi ki...

oooo çok eğlenceli gözüküyor. sana kolay gelsin şimdiden