29 Eylül 2009 Salı

PAMUKOVA NO.2


Hayatın yavaş aktığı yerler vardır. Koşturmacanın olmadığı, etrafın sakin, insanlarının dingin olduğu yerler. İşte Pamukova öyle bir yer. İçinde bulunduğum durum her bakımdan avuçlarımdan birşeylerin her saniye akıp gittiğini fısıldarken kulağıma bu "yavaş" kasaba iyi geliyor bana.
Geçen hafta okulların açılmasıyla beraber benim de yeni maceram start vermiş oldu. Pamukova Endüstri Meslek Lisesi, ilk görev yerim olan Esenyurt' taki Ali KUL ÇPL. gibi mesleki eğitim veren bir okul. Fakat burada meslek lisesinin anlamı büyükşehirlerdekine oranla daha farklı. Büyükşehirlerde daha çok "umutsuz vaka"lar meslek liselerine yönlendirilirken, bu ufak kasabada parlak öğrenciler de kısa yoldan meslek sahibi olabilmek amacıyla geliyorlar bu okula. Ortalama 20 kişilik bir sınıfta Pamukova'nın içinden gelen 15 öğrenci varsa kalan 5'i çevre köylerden gelen öğrenciler. Hemenhepsi terbiyeli, çoğu neşeli, birçoğu zeki, yeni birşey öğrendiklerinde mutlu olan, heyecanlanan çocuklar; daha çocuklar.


Psikoloji ve felsefe derslerine girdiğim okulda 10.sınıflarda sınıf mevcutları 35 leri bulurken 11' lerde bu sayı birden 17-20 lere düşüyor. "Okumayacak" olan öğrenciler, aileleri tarafından okuldan alınıyormuş. Sebebi tarlada çalışacak bir işgücünün eklenmesi zira çevredeki geçim kaynağı çoğunlukla çiftçilik.

Gündelik yaşantımda işini yarım yapan ve çok çabuk kabalaşabilen o kadar çok insanla karşılaşır olmuştum ki acaba bende mi bir tuhaflık var diye düşünüyordum. Bu önyargım da burada çöpe gitti. İnsanlar çok kibarlar. Bu izlenimimi paylaştığımda okuldaki bir çok öğretmen de bana katıldı. Nedenini ise Pamukova' nın göçe kapalı bir lokasyona sahip olması sebebiyle yerli halkın korunmuş olması olarak açıkladık kendimizce.
Ders programları tam olarak oturmadığından okulda bir koşturmacadır gidiyor. Dersliklerin yerlerini bile tam olarak öğrenemediğimden öğretmenler odasında pek fazla vakit geçiremedim.
Şimdilik izlenimler bu kadar. Çok yorgunum, bir de heyecanlı bir kitabım var elimde; gömülüp onu okuyup, gözkapaklarım ağırlaşmaya başlayınca da yakın mı uzak mı/ imkansız mı mümkün mü bilmediğim -belki de hiç bilemeyeceğim- hayaller eşliğinde mışıl mışıl bir Pamukova uykusuna balıklama dalacağım.

2 yorum:

Zeugma dedi ki...

Sen de mi Brütüs :)))
Ben de kendi branşım hariç ''Turizm'',''İngilizce'', kısa bir süre ''Türk Dili ve Edebiyatı''na girdim.
Okullarda karmaşa hep var bu ara.
Her şeyin oturması 1 ayı buluyor en az..
Sana başarılı ve güzel bir eğitim-öğretim yılı diliyorum canım..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sana da iyi yıllar Zeugma,
Geçen sene mesleki gelişim-demokrasi ve insan haklarına da girmiştim. Bu sene bu okulda 10 ve 11 ler epey az mevcut olarak ama kalabalık bir 9.sınıf grubu var ki onlar herşeyi allak bullak ediyor. Programlar ın oturması dediğin gibi 1 ayı bulacak.