30 Eylül 2009 Çarşamba

PAMUKOVA NO.3

Çarşamba günleri Pamukova'nın pazarı kuruluyor. Ben de pazar kurdu olarak ders çıkışı gezdim tabii ki.



Sanırsınız ki Pamukova küçücük bir kasaba değil, çünkü pazar Pamukova'nın heryerinde kuruluyor; nerdeyse ve her sokak tıklım tıklım dolu! Burada pazar tezgahları devasa büyüklükte ve her şey çuvalla satılıyor. 1 kilo incir istedim, pazarcı amca bana kasayla vermeye çalıştı, ben tek başımayım, 1 kilo yeter dedim, aslında yarım kilo alacaktım ama kasa teklifinden sonra utandım. Pişman da olmadım değil, ben böyle incir yemedim. İçi kıpkırmızı, kabuğu çabucak soyuluyor, üstelik 1 TL!



Hele o közlemelik kırmızı biberler yok muydu, gerçekten içim gitti: Resmen çuvalla satılıyor burada o kırmızı biberler. Közle közle bitmez! Evim de burada olacaktı, her çarşamba ne yemekler yapılır buradaki sebzelerle...



Yazının gidişatından karnımın acıktığını anladım okuyucu, kısa kesiyor, yemeğe kaçıyorum, bye...

2 yorum:

Zeugma dedi ki...

Hem incire hem kırmızı bibere bayılırım.Tam cennete düşmüşsün sen orada:))
Kırmızı biberlerden epeyce közleyip kabuklarını soyarak derin dondurucuya attım bile. Daha da atsam diye düşünüyorum, gözüm doymuyor. Kışın ne güzel olur.
Közlemede kolaylık: Biberleri tam ortadan ikiye bölüp içlerini temizliyor ve tepsiye sıralayıp mini fırın ızgarasında közlüyorum. Biraz soğuyunca şahane soyuluyor.
Sevgilerle..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sevgili Zeugma, biberleri közlemeden önce çekirdeklerini çıkartıp bölmek aklıma hiç gelmemişti mutlaka daha kolay soyuluyordur. Teşekkürler!