16 Eylül 2009 Çarşamba

VİŞNELİ PASTA SEVENLER, BURAYA!


Vişne ile olan aşkım yanında çikolata da varsa doruk noktalara ulaşabilir...
Yine bir geceyarısı tatlı krizi, bu sefer Alper'le pazarlık yapıyorum.


"-Alper, 22.00'de buz gibi çikolatalı -vişneli pasta yemek ister misin?"


Akşam 20.00' den sonra birşey yememeye özen gösteren kocam temkinli davranıyor, seninkinden alırım diyor, -yok öyle yağma, yiyeceksin diye zorluyorum, pes ediyor.

İşte kendime bir suç ortağı da buldum ya, hevesim yerine geldi!


Vişnenin en bol zamanında çekirdeklerini ayıklayıp buzluğa attığım poşetlerden 1 adet indiriyorum hemen. Hazırda pastataban da var, tek yapmam geken çikolatalı sos pişirip pastabanın arasına ve üzerine dökmek...


Birazcık daha ayrıntı vermem gerekirse, gerekli malzemeler:


Yaklaşık 1 bardak çekirdekleri ayıklanmış vişne (zamanında buzluğa koymayanlar konservesini bulabilir.)
1 adet muz
1 paket çikolatalı sos
1 adet kakaolu pastaban
1 kaşık neskafe
1 su bardağı süt.


Malzemeleri böyle sıraladığıma bakmayın, bu tamamen atmasyon bir pasta...


Çikolatalı sosu paket üzerindeki tarife göre pişiriyoruz. Sonra pastabanın ilk katını 1 bardak süte eklediğimiz 1kaşık neskafe ile ıslatıp vişneleri bu kata yayıp, üzerine de çikolatalı sosumuzun bir kısmını döküyoruz. İlk kata koyduğunuz vişneler de suyunu bırakacağından bu ilk katı sütle ıslatma işlemini kısa kesebilirsiniz.


Yandaki resimde ilk katın dumanı üzerinde çikolata sosu dökülmüş halini görebilirsiniz.


Pastabanımızın ikinci katını koyup yine neskafeli sütümüzle ıslatıp bu sefer 1 adet muzumuzu dilimleyip muzların üzerine dikkatli bir şekilde çikolatalı sosumuzun kalanını döküyoruz.


Tabii ki ben çikolatalı sos tenceresini sıyırırken nefsimi körledim; her zamanki gibi yemek yaparken doydum.

Tatlı krizine girmeye müsait bir bünyeye, eşe, çocuğa vs... sahipseniz bu malzemeleri evden eksik etmeyin derim.


Benden söylemesi!

5 yorum:

Adsız dedi ki...

hmm çok lezzetli görünüyor.

Zeynep Aşkın dedi ki...

thank you

Adsız dedi ki...

dumanı da üzerinde..

süreyya dedi ki...

büyümüş de buzluğuna vişne atarmış:)

Zeynep Aşkın dedi ki...

atarım ben :p