17 Ekim 2009 Cumartesi

ETİMEK TATLISI

İşte çocukluğumdan kalma bir tat! Aklımda o yumuşacık ve doyumsuz lezzetiyle yer eden tatlı. Geçen gün annemlerde yiyince aklıma geldi ve eve gelip hemen yaptım. Üzerini şimdilerde bolca bulunan narla süsledim.


Bu arada nar diyince aklıma geldi; çok sevdiğim bu meyveyi soymaya üşendiğim için satın almaktan korkardım. Çünkü soymaya kalkınca mutfak tezgahında cinayet işlenmiş gibi her yer, duvarlara kadar kıpkırmızı olurdu, taa ki dün akşam sevgili Aslı ve küçük oğlu Can bana doğru soyma yöntemini gösterene kadar. Artık nar soymak çocuk oyuncağı benim için! Konuyu dağıtmadan tarife geçiyorum,


Gerekli malzemeler:


1 paket etimek, 1,5 su bardağı şeker, 2 bardak su, 1 paket vanilyalı puding.


Önce ufak bir tencerede toz şekerimizi karamelize oluncaya kadar kavuruyoruz. Şeker kahverengini alınca üzerine 2 bardak su döküyoruz. ( Bu aşamada elinizi yakmamaya dikkat edin zira su zıplayacaktır!) Şerbetimiz kaynayınca orta boy bir borcama tek kat olarak sıraladığımız etimeklerin üzerine bu şerbeti eşit bir şekilde döküyoruz. Diğer yanda paket üzerindeki tarife uygun olarak hazırladığınız vanilyalı pudingi de şerbetlediğimiz etimeklerin üzerine boşaltıyoruz ve işte tatlınız hazır.


Öyle krizlere girene kadar, yapın-soğutun mideye indirin: Bitti, gitti!



7 yorum:

a. gizem dedi ki...

eline sağlık... peki narı soyma kısmına takıldım ben , bilmeyenlere o ipucunu da anlatabilir misin ?

a. gizem dedi ki...

eline sağlık... peki narı soyma kısmına takıldım ben , bilmeyenlere o ipucunu da anlatabilir misin ?

Zeugma dedi ki...

Nar soymayı öğretir misin lütfen Zeynepciğim.Tam mevsimiyken..
Bir ara gördüm TV'de ama net hatırlayamıyorum.
Sanırım ortadan ikiye bölüp kaşık yardımıyla çıkarılıyordu taneler..

Bak ben de sana suyunu nasıl çıkaracağız onu tarif edeyim..
Normalde portakal sıkacağı ile olabiliyorsa da, bu daha güzel sanki..
Narı hiç kesmeden mutfaktaki tezgaha (mermer olması tercih sebebi) vuruyoruz,her yerini ama..Yumuşayıncaya kadar çevire çevire vuruyoruz. Sonra bir delik açıp bardağa rahatça boşaltıyoruz :)

Zeugma dedi ki...

Etimek tatlısı yaparken de tuzsuz etimek kullanılıyor değil mi?
Bir de pudingi % 50 nişasta %50 un karışımıyla biz yapıp üzerine şerbet dökerek ıslattığımız etimeklerin üzerine bu pudingi ılıkken dökersek de şahane oluyor..
Seninki süpper pratik ama..Krizler için şahane formül.....
Teşekkür ve sevgilerimlee...

Ceylan dedi ki...

Evet ya Zeyno,
en önemli kısmı yazmamışsın yavv...
Anlat bakéém nar nasıl soyulurmuş, dolapta 2 tane beni bekler...
Öptüm,

Nilay dedi ki...

Şimdi bu yazıyı beğendiğimi söylemeden geçemedim. Söz konusu tatlıya bayılırım artık tarifi de elimde... Bir de nar soyma yöntemini paylaşın lütfen.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sevgili Gizem, Zeugma, Ceylan ve Nilay nar soyma işinin inceliğini yeni bir yazımda anlattım.

Zeugma, etimek tatlısındaki etimekler sade olanından. Muhallebisini hazırlayabiliriz tabiiki kendimiz de ancak dediğin gibi puding tembel işi:))