19 Ekim 2009 Pazartesi

GÜVEÇTE KESTANE MANTARI


Haftasonu klasik Migros alışverişinde mantar almak için sebze reyonuna bakarken gördüm kestane mantarını. İlk kez karşılaştığım bu mantar çeşidi bildiğimiz beyaz şapkalı mantardan çok farklı olmamakla beraber daha etli ve rengi de adından anlaşılacağı üzere kahverengi.


Mantarların bir kısmını çorba için kullandım. Kalan mantarları ise, haftaiçi evde olmayacağımdan bozulmasın diye soteledim. Et mamülü kullanmadan yaptığım ilk soteleme denemesi çok da başarılı olunca paylaşayım dedim.


Tarifimiz şöyle,



Küçük bir tencerede, 1 adet yemeklik soğanımızı sıvıyağda öldürdükten sonra yaklaşık 3-4 yeşil biberi katıyoruz, onları da biraz döndürüp ince ince doğradığımız kestane mantarlarını da tencereye ilave edip üzerine 2 domates rendeleyip tuzunu ekliyoruz. Mantarlar suyunu çekene kadar pişirip güveç kaplarına alıyoruz. İsteğe bağlı olarak üzerine kaşar peyniri rendeleyerek fırınlarsanız daha lezzetli olacaktır.


Bu da çok kolay bir yemek. Sıkışık bir gününüzde övgülere sebebiyet vermesi muhtemel...

2 yorum:

Bellek Kutusu dedi ki...

bayılırım! nefis gözüküyor:)

Zeynep Aşkın dedi ki...

bellek kutusu, güveçteki olaylara tümden bayılıyorum!