12 Ekim 2009 Pazartesi

KARNIBAHARI BİR DE BÖYLE DENEYİN


Marketlerde her mevsim her meyve-sebzeyi gördüğümüzden hangisi gerçekten hangi mevsim yetişiyordu şahsen ben şaşırabiliyorum. Ama artık sizden birazcık daha şanslıyım.


Mesela şu an tam da ayva ve nar mevsimine girmiş bulunuyoruz. Nereden mi biliyorum? Pamukova'nın sahipli-sahipsiz tüm bahçelerinden ayva ve narlar taşıyor da oradan...


Bu küçük hatırlatmadan sonra başlıktan anladığınız üzere bugün menüde karnıbahar var. Yine hem kolay, hem lezzetli bir tarif var karşınızda. Fazla uzun etmeden buyurun,


Tarif şöyle:
1 orta boy karnıbaharı önce dal dal ayırıp, güzelce yıkayıp düdüklü tencerede 3 dk. haşlıyoruz. (Düdüklü kullanmayanlar bu süreyi görünce bir kez daha şaşırdınız değil mi?)


Diğer yanda 2 yumurta ile 1 yemek kaşığı unu güzelce çıptıktan sonra, 1 su bardağı yoğurt ve 1/2 çay brd. sıvıyağla karıştırıyoruz. Bu karışıma tuz, nane, karabiber gibi baharatları ekledikten sonra fırın kabına aldığımız karnıbaharların üzerine döküyoruz. İsteğe bağlı olarak üzerine kaşar peyniri de rendeleyebilirsiniz.


Karnıbahar ve sarımsaklı yoğurt birbirine çok ama çok yakıştığı için bu şekilde servis edilebilir.


Vermiş olduğum bu tarifi, karnıbaharı nasıl pişirsem acaba diye internette gezinirken bir kaç sitede gördüğüm tarifleri birleştirerek oluşturdum. Kimisi karnıbahar graten, kimisi karnıbahar böreği demiş. Benim için, sadece fırında Karnıbahar.


Afiyetle...

7 yorum:

Ceylan dedi ki...

Karnıbaharı ezmeden mi koyuyoruz fırın kabına?

Zeynep Aşkın dedi ki...

ceylan, ben hiç ezmeden dal dal koydum fırın kabına. clipsoda sebze sepetinin üzerinde 3 dk.haşlayınca yumuşacık oldular. İstersen ezebilirsinde, öyle de güzel olur.

Ceylan dedi ki...

hmm...deniycem.bu arada karnı bahar diil "karnabahar"mış. Ben de ikisi arasında kalmıştım ki TDK'dan teyit ettim.

Karnabahrı sadece haşlayıp üzerine zeytinyağı ve limon dökerek yerdik, bakalım bu nasıl olcak?

Bu arada ben de bir blogger oldum Zeyno:) Başladım yazmaya ama, zor be kardeş, emek isteyen bir işmiş.

Optum:)

Zeynep Aşkın dedi ki...

Ceylan, karnıbahar'ın yazımı üzerine düşünmüştüm. Sanki karnında çiçek açmış gibi bir görüntüsü var ve bundan ötürü bu ismi almış gibime gelmişti. Demek ki değilmiş:))
Blog konusuna sevindim. Hemen bakıyorum, bu arada benim bir blogum daha var bir süredir ama henüz açıklamıyorum gizli, rumuzum var sadece:))

Adsız dedi ki...

miley cyrus nude miley cyrus nude miley cyrus nude

Ozlem dedi ki...

Bu guzel tarif icin tesekkur etmek istedim. Az once denedim, harika oldu :-)

Zeynep Aşkın dedi ki...

sevindim:)