18 Ekim 2009 Pazar

KOLAY NAR SOYMA KLAVUZU

"Çarşıdan aldım bir tane, eve geldim bin tane!"


Çocukluğumuzun dilimize pelesenk olmuş bilmecesi. Amma velakin narı çarşıdan alıp eve getirdikten sonra bir'den bin'e çıkarma konusu birazcık meşakatli idi, artık değil.


Bir önceki "Etimek Tatlısı" başlıklı yazımda "kolay nar soyma yöntemini öğrendim, korksun benden bütün narlar" şeklinde bir beyanatta bulununca okuyucu kitlesinin yoğun ilgisiyle karşılaştım. "Ne olur Zeynep Hanım bizimle de paylaşın bu yöntemi" şeklindeki mesaj bombardımanından sonra, işte açıklıyorum:)




Keskin bir bıçak yardımı ile öncelikle narımızın çıkıntılı kısmını yuvarlak bir şekilde çıkarıyoruz.







Ardından narı elimizle yoklayarak dolgun olmayan, zarlı olduğunu tahmin ettiğimiz yanlarından bıçakla yarım çizikler atıyoruz.









Artık bıçakla işimiz bitti, bir tabağın içine aldığımız narı elimizle yarıklarından çiçek gibi hafifçe açtırıyoruz.




Şimdi tabağın içindeki narı ters çevirip tahta bir kaşık yardımıyla sertçe vurup içinin nasılda patır patır tabağa döküldüğünü görüp mest oluyoruz:)) Bu arada yaramaz bir kaç nar tanesi tabaktan zıplayabilir. Bu yüzden derin bir kase kullanmakta fayda var, bir kaç seferden sonra ustalaşınca gerek kalmayabilir.


Kabuğa sıkıca yapışmış, "ben düşmeyecem işte" diye inat eden narları da elinizle toplayın artık... Bir tanesi bile ziyan olmasın dikkat! O bir tek nar tanesinin içindeki faydaları saymakla bitmez. Bu arada narın dişteki tartarların dökülmesine de yardımcı olduğunu biliyor muydunuz?
Tadı da güzel, tam da mevsimindeyiz, eee ne duruyorsunuz? Yiyin gari!

8 yorum:

a. gizem dedi ki...

teşekkürler :)
hemen deneyecğim :)

Zeynep Aşkın dedi ki...

gizem, rica ederim:))

Zeugma dedi ki...

Çok teşekkür ederiiimmmm :)))
Hemen mutfağa..
Narları bekletiyordum sen açıklayıncaya kadar :D

Sevgiler..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Zeugma,
umarım narların inat etmez, ben de mahcup olmam :))

aslı dedi ki...

ben de bayram tatilinde kuzenimden öğrendim...yazlıktaki nar ağacı kıymete bindi,daha önce kimse nara yaklaşmazken....

HADİYE dedi ki...

Merhaba Zeynep,

Narın en zor kısmını nasıl atlatacağımızı anlatmışsın. Gerçektende zor gelir banada ayıklamak.
Şimdi ise kolaylıkla başarabileceğiz.
Paylaşımın için sağol.

Sevgiler*

cafemis dedi ki...

akdenizden kucak dolusu sevgiler arkadasıma
http://cafemis.com
http://cafemis.blogspot.com

bayram ayhan dedi ki...

Sizin tarifiniz narı ayıklama ancak bir nar ele alınıp portakal gibi nasıl yenir bunun tarifi bende:)
http://www.fotopya.com.tr/photo.aspx?memberPhotoID=67314&Photoname=NAR%20NASIL%20KESILIR..

iyi eylenceler..