24 Ekim 2009 Cumartesi

TAM KAHVALTILIK!

Poğaçaları çok severim, patatesli olanlarını ise daha çok. Hele bir de kahvaltıda sıcacık servis edilir, yanında da iyi demlenmiş bir çay varsa değmeyin keyfime!



Ancak şu sıralar spor işini yine ihmal ettim, Haftaiçi Pamukova'da yoruluyorum elbette, ama ne kadar ayakta 7-8 saat ders anlatırsanız anlatın tempolu bir hareketle ter atmayınca o uğursuz kilolar yapışıp kalıyor insanın üzerine.


Ee Zeynep bu, içi içine sığmaz. Akşam tiyatrodan döner, Hanımın Çiftliği'nin son 10 dk. sını izler, poğaça hamurunu yoğurur, 23.30' da 4 km. yürür, sabah da bir güzel poğaçaları mideye indirir. Ne acaip bir döngü!



Pelinin Pastanesi iyi ki varsın! Hem yumuşak olsun hem de mayasız hamur olsun diyor, ama kafama ve damak tadıma uygun bir tarif bulamıyordum. Taa ki süper Pelin bu tarifi verene kadar. Hamurunu ve iç malzemesini akşamdan hazırlayınca sabah sadece şekil verip, yumurta akı ve galeta ununa batırıp fırına vermek kaldı.



Yapımı çok kolay. Yalnızca hamurunu akşam hazırlayıp streç filmle sarıp buzdolabına koyunca içime kurt düştü, sanki hamur biraz fazla yağlı olmuştu. Ama sabah çıplak elle hamuru tekrar yoğurunca anladım ki biraz daha un katmam gerekiyor. Siz siz olun öyle eldivenle hamur yoğurmayın, kıvamı anlaşılmıyor sonra...

Çıplak el en güzeli :))


Sonuç; süper oldu. Daha da bitmedi canı çeken varsa, buyursun gelsin:))

7 yorum:

cAt dedi ki...

canım çekti :(

Zeugma dedi ki...

Off off...
Çok şahaneler gerçekten..Patateslisine ben de bayılırım.. Ayrıca Pelinin Pastane'sinde ne lezzetli ne şık tarifler var öyle..
Teşekkür ederim paylaşım için sevgili Zeynapcim :)

Zeugma dedi ki...

Ayrıca ben sana poğaça tarifi vermekten bahsetmiştim geçen haftalarda. ASklıma geldi, hemen yazayım..
Bu çok daha kolay ve kesinlikle ve kesinlikle bayılacaksın..

Hamuru için:
- 1 paket SANA (oda yumuşaklığında)
- 1 su bardağı yoğurt
- 4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Canım, bu malzemeyi iyice yoğurarak hamur haline getirip streç filme sarıyor, buzdolabına atıyorsun.
24 saat beklet ve içine istediğin malzemeyi koyarak üzerine yumurta sarısı sür. Ve fırına at..

Bu kadar basit..
Hamurun kıvamı tam denk düşüyor. İçine maydanoz,peynir,yumurta akı karışımı çok yakışıyor.
Ve inanılmaz yumuşak ve lezzetli bir poğaça.. Mutlaka denemelisin!

Sevgilerimlee...

Zeynep Aşkın dedi ki...

Cat, üzgünüm:))

Zeugma, tarif için teşekkürler, en kısa zamanda deneyeceğim. Pelinin Pastanesi gerçekten süperdir, bu arada pelin de arkadaşım olur, şanslıyım yani:))

Pelin dedi ki...

Zeynepciğim yorumunu az önce gördüm.Eyvah geç kaldım derken merakla sitene baktım ve beğendiğini görünce çok rahatladım. Afiyet olsun canım. Sıcak sıcak nefis oluyor değil mi?

Sevgiler

Zeynep Aşkın dedi ki...

Evet Pelin çok güzel oldu kıyır kıyır. Şimdi de mercimek köftesini deneyeceğim. Güzel tariflerini bekliyorum!
Bu arada Değirmenderedeki ciğerciyi test ettim, onayladım. Yapan Neco usta Edirneliymiş temiz bir yer ve ciğer de lezzetliydi. Gidebilirsiniz:))

Bellek Kutusu dedi ki...

süper gözüküyor:)