3 Kasım 2009 Salı

KOKULAR

Kokular çeşit çeşit şu alemde. Kokladığınızda sizi alıp uzak alemlere sürükleyen kokuların yanı sıra yine kokladığınızda midenizi kaldıran, sinirlendiren, acıktıran, hüzünlendiren kokular da vardır.

Tom Robbins'in "Parfümün Dansı" romanında anlattığı koku tanrısı Kudra bir yanda, Patrick Süskind'in "Koku"isimli romanındaki keskin burunlu katilimiz Jean-Baptiste Grenouille bir yanda, insanoğlu eski çağlardan beridir aramış güzel kokuları.


Her evin kendine özgü bir kokusu vardır mesela. Yazlık ev başka kokar, kışlık ev başka. Otel odası başka kokar, kış günü öğrenci dolu bir sınıf başka...


Bir de yemek kokuları vardır. Etli yaprak sarmanın üzerindeki sarımsaklı yoğurt kokusu, ya da tereyağda kavrulan pirinç, kızarmış ekmek kokusu alır götürür uzak bir yaz günü kahvaltısına, sıvıyağda kavrulan soğan evine geldiğini hatırlatır insana.


Sonra en sevdiğim deniz kokusu vardır. Tuzlu denizin kavruk yosunlu kokusu, midye kokusu, deniz yağı kokusu...Düşünmek bile mutlu eder beni ( yazarın yüzünde bir sırıtma belirdi:))


Denizyağı dedin mi Hawaii Tropic kokmalıdır mesela, ya da birkaç gün yıkanmamış deniz havlusu kokusu.


İnsan kokusuna gelince.Ten kokusu ayırır insanları birbirinden. Anne kokusu bambaşkadır. Hangi parfümü sürerse sürsün değişmez, değişemez. Sevdiğinin kokusu da başkadır. Unutmazsın, unutamazsın. Bilemediğin kendi kokundur belki de. Kokunun bir aynası yok maalesef. Öyle alışkınsındır ki kanımca kendi teninin kokusuna, duyamazsın.


Parfüm ise bambaşkadır. Her parfüm her tende aynı kokmaz tam da bu yüzden. Bir türlü de beğenemem ben.


Cacharel'in Noa' sı başkadır, Estee Lauder'ın Pleasure' ı başka.

Zeynep karar veremez bir türlü, oturur böyle parfüm üzerine güzellemeler döker bir kış günü...




2 yorum:

Ceylan dedi ki...

Strawberryden sipariş vermek üzeresin sanırım:)
Ben aldım bile bir miracle:)
Optum

Zeynep Aşkın dedi ki...

hahah evet ya tam da bu yazıdan önce uzun uzadıya inceledim ama indirimde değil benim istediklerim
:( Miracle'ı sibel abla anneme hediye etmişti, uzun süre kullandı annem. güle güle kullan ceyloş.