2 Kasım 2009 Pazartesi

TURŞU MEVSİMİ


Kaç senedir aklımda, ah bir turşu kursam diyorum, diyorum, bir türlü denk gelmiyordu.

En sonunda geçen hafta arabayla gidince Pamukova'ya, fırsattan istifade, pazardan o minik, acı mı acı, insanın ağzını burnunu kızartan süs biberlerinden satın aldım.


Eve döner dönmez başladım araştırmaya turşu nasıl kurulur...


İşte turşu kurmakla ilgili tüm püf noktalar burada var. Sevgili Nilge hanım bu konuda bir tez hazırlamış adeta. Çeşitli sitelerden derlediği tüm bilgileri sentez haline getirip en doğru şekilde anlatmış.


Turşu kurmayı öyle zor birşey sanmayın. Kesip doğrama işi yoksa - ki süs biberi için gerekmiyor, bu açıdan da doğru bir seçim yapmışım- kısa sürede hazırlayabilirsiniz. Şöyle ki ben Aşk-ı Memnu'nun 2 reklam arasında kurdum bile! Şu anda acı biberlerim buzdolabında bekleme sürecine girdiler. Artık tutarsa haftaya yeriz.
Gerekli malzemeler: sirke, kaynamış su, tuz, kavanoz ve turşuluk sebze. Sarımsağı unutmayalım.
Bu kış günlerinde çok iyi gider...


6 yorum:

Bellek Kutusu dedi ki...

Bu minik acı biber turşusuna bayılıyorum:)

Zeynep Aşkın dedi ki...

ben de ben de :)

Zeynep Aşkın dedi ki...

benim bi de kornişon ve lahana turşuları da var favori listemde.

Bellek Kutusu dedi ki...

Üff bayılırım kornişonla lahana turşusuna, öyle böyle değil:)

Adsız dedi ki...

merhaba,
Sitenizi bugün keşfettim, hala da okumaya devam ediyorum. Çok güzel. Turşu tarifini yazmanız mümkün mü? Bildiğim kadarıyla artık tarif defteri açık değil.
Teşekkür ederim. Semra

Zeynep Aşkın dedi ki...

Semra hanım tarifdefteri sitesi kapanmış gerçekten , yazık olmuş çünkü geçen sene kurdum ve inanın ayrıntıları hatırlamıyorum...
Sevgiler...