21 Aralık 2009 Pazartesi

FIRINDA HAMSİ

Balığın bol olduğu şu günlerde haftada en az 1 gün balık yemeğe gayret ediyoruz. Aslında bu gayret Alper'in ısrarları ile oluyor zira yapması bir yana yemesi bile zor keratayı.:))

Ama hamsiyi ayrı bir kategoriye koyuyorum, kılçığını ayırdın mı löp löp yemek için bir engel kalmıyor.

Bu haftaki balık yeme etkinliğimizi annemlerin daveti ile sıyırdık, "ev kokmayacak yuppi!!" derken, bir de baktım Alper öğlen elinde 1 kilo hamsi ile geldi:)

Ben de sıvadım kolları, girdim mutfağa... Annemden öğrenmiş olduğum şimdi vereceğim tarif, hamsi tavadan hem daha hafif hem de yemesi daha zevkli.

Yapılışı şöyle:

Zaten ayıklanmış olan hamsilerin kolayca çıkan orta kılçıklarını musluğun altında temizliyoruz.


Bir yanda ise yarım demet maydonuzu küçük küçük doğrayıp, rendelediğimiz 2 yemeklik soğanla karıştırıp içine karabiber ve tuz ekleyip karıştırıyoruz.


Fırın tepsimizin çok batmaması için bu aşamada yağlı kağıt serebiliriz. Sonra avcumuzun içine aldığımız hamsinin içine azıcık maydanoz-soğan karışımından koyup kuyrukları birbirinin üzerine gelecek şekilde başka bir hamsiyle kapatıyoruz. (Soğan-maydanoz karışımını yaptığınız tabakta soğan suyu kalacaktır onu da balıkların üzerine dökün, ziyan olmasın.)


En son tepsiye dizdiğimiz balıklarımızın üzerine fırçayla yağ sürüp fırına veriyoruz.


Benim tepsi resimde gördüğünüz üzere hazır, fırına gireceği saate kadar dinleniyor balıklar, sonra son yolculuklarına uğurlanacaklar:))



Hiç yorum yok: