30 Aralık 2009 Çarşamba

GİT 2009...


Bir yeni yıl yazısı yazmak isterdim, şayet güzel geçmiş olsaydı bu yılım...

Oysa hayatımın en büyük dramlarını barındıran, en büyük acılarını yaşadığım, ölüme teğet geçtiğim bir yıldı.


1999' da öyleydi, o yıl da büyük çelişkiler yaşamış, acıların en büyüğünü kalbimin derinliklerinde hissetmiş, ve yine ölüm teğet geçmişti bana. Daha 18 yaşındaydım oysa ki. Ergenlik şımarıklığını yaşayamadan hayat büyümemi emretmişti.


10 yıl arayla iki ağır yük bindi omuzlarıma.


"Sonu 9'la biten yıllardan korktum ben" demişti bir arkadaşım, tesadüf mü bilmem okuduğum tüm yılbaşı yazıları da 2009' un insanlar üzerine olumsuz etkisi ile ilgiliydi.


Büyüdüm ben bu yıl. Daha kararlı, ne istediğini bilen, davranışının sorumluluğunu sırtlanabilen, hatalarını fark edip kendini eleştiren, ama bunun için suçluluk hissetmeyen biri oldum. Bir de biraz hüzünlü oldum.


Git 2009, git artık, ama sakın kıskanma 2010' u. Gitmeni istemem, unutmayı istememdir aslında. Unutmalıyım ki, umutlanayım. Gittiğin yerde görürsen 2019' u söyle ona: Felaketlerini getirmesin yanında, korkutmasın bizi, emmesin yaşam enerjimizi.

4 yorum:

Bellek Kutusu dedi ki...

Sevgili Zeynep, umarım 2010 senin için tüm acıları geride bıraktığın ve çok mutlu olduğun bir yıl olur.

Zeynep Aşkın dedi ki...

inşallah Bellek kutusu, güzel temennilerin için teşekkür ederim. 2010 adı kulağa hoş geliyor:)

TUĞBA dedi ki...

BENCE ÇOK GÜZEL BİR YIL OLACAK ZEYNEP,NASIL DÜŞÜNÜRSEK ÖYLE OLUR YA,DÜŞÜNCELERİMİZİN YAŞAMIMIZ ÜZERİNDEKİ EGEMENLİĞİ VE YÖN VERİŞİ TARTIŞILMAZ.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sevgili Tuğba, pozitif düşünce konusunda kesinlikle haklısın. İyi düşünelim iyi olsun!