25 Aralık 2009 Cuma

MİKANOS SALATASI


Bazı yiyecekler bana bazı insanları yada anları hatırlatır. Mesela pırasa yaparken hüzünlenirim, zencefil kokusu da üzer beni karpuz kokusu da. Çikolatalı sufle yerken gülümserim ama, çok komik bir şey gelir aklıma.


Sebebi bu yiyeceklerin tadı değil elbette, günün birinde bu yiyecekleri yerken ki ruh halimi hatırlarım. Pat gelir içime o ruh halim çöreklenir.

Zaten insanlar geçmişte yaşadıkları olayların içeriğini değil de o anda kendilerini nasıl hissettiklerini daha çok hatırlar, buna sevinir ya da üzülürlermiş.



Gelelim Mikanos Salatasına. Bir gün tarif defterlerimi karıştırırken Sahrap Soysal'a ait bu salata tarifine takıldı gözüm. Adı çok hoşuma gitti. Yaz=neşeli günler demek olduğu için bu salatayı yaparken mutlu oluyorum ben, bu yüzden de sık sık yapıyorum.


Yapılışı şöyle:

Salata kasemizin en altına kıtır kıtır kızarmış ekmeklerimizi küçük küçük doğrayıp seriyoruz (ben kepekli ekmek kullanıyorum.) Üzerine domateslerimizi dilimliyoruz. Domateslerin üzerine bir kırmızı biberi ve tatlı bir beyaz soğanı halka halka doğrayıp serpiştiriyoruz. Kuru kekik-taze nane ekleyip en üste de lor peyniri atıp Zeytinyağı-limon-tuz üçlüsünü ekledikten sonra mümkünse üzerini kapatıp 1 saat kadar buzdolabında bekletiyoruz. Salatanın sosu alttaki ekmeklere geçiyor.

Karıştırmadan servis ediyoruz.


Hiç yorum yok: