18 Aralık 2009 Cuma

PATATES ÇORBASI


Sevgili patates, seni çok ama çok seviyorum. Özellikle kızgın yağda kızarmışını, ya da fırınlanmışını, ya da oyulup kumpirlenmiş halini, ya da galeta ununa bulanmış kroket halini.
Ne güzel bir şeysin sen! Her yere yakışıyorsun. Ama itiraf etmeliyim ki çorbanı pek duymamıştım...
Denediğim tarif içtiğim bir patates çorbasından yola çıkarak, biraz internet araştırmasıyla hazırlandı. Sonuç: paylaşılabilir derecede başarılı.
Yapılışı şöyle,

Önce biraz sıvıyağda küçük doğradığımız 1 adet beyaz soğanı çeviriyoruz, ardından 2 patatesi rendeleyip onları da soğanla öldürmeye devam ediyoruz. Üzerine göz kararı su ekleyip kaynamaya bırakıyoruz. (Su miktarını ayarlamakta tereddüt edenler önce az su koysunlar, şayet koyu olursa sıcak su ekleyerek kıvamını açmak daha kolay bir yöntem.)
Bu esnada isteyenler etsu yada bulyon da atabilirler çorbalarına.

Çorbamız kaynadıktan sonra tuzunu ekip yaklaşık yarım bardak soğuk süt ekleyerek 10 dk. daha kaynamaya bırakıyoruz.
Son olarak blenderdan geçirip karabiberle servis edebiliriz. Hmmm çok güzel oldu...

Benim tarifim böyle. Farklı bir şekilde deneyen var mı acaba?




2 yorum:

Bellek Kutusu dedi ki...

Zeynep, ben de patetesin her türlüsüne bayılırım ama çorbayı ilk kez duyuyorum:)
Çok merak ettim, anneme bir tarif edeyim, bakalım sonuç ne olacak;)

Zeynep Aşkın dedi ki...

Evet Bellek kutusu ben de yememiştim, bizim evde pişmezdi, ama inan çok lezzetli oluyor...