24 Ocak 2010 Pazar

CÜCELOĞLU VE YAVUZER

Uzun zamandır bir kitap önermediğimi farkettim. Aslına bakarsanız son birkaç aydır derste anlatacaklarım ve haftasonu seminerlerim dışında fazlaca birşey de okumadım. Ancak tam da şubat tatiline çıkmadan önce okulumuzun kütüphanesinde süper bir kitaba rastlayınca sevinçten havalara uçtum. Zaten İstanbul'u özleme sebeplerimin en büyüklerinden bir tanesi D&R, Kabalcı gibi büyük kitapevlerinin ya da sahafların buralarda bulunmayışı. Şimdi diyebilirsiniz ki internetten her birşeyi bulup satın alıyorsun, kitap da al! Ama ben kitap rafları arasında dolaşıp sayfaları karıştırmadan ısınamıyorum bir kitaba. Böyle bir eski kafam var işte...


Önereceğim kitap, Pedagog Haluk Yavuzer'in "Gençleri Anlamak" isimli, ergenlik çağında çocuklara sahip ana-babaların en çok sordukları sorulara cevap veren kılavuz niteliğinde bir çalışma. Kendi kültürümüz içinde yoğurulan gençlerin olaylara verdikleri tepkilerin nedenleri, bu tepkilere nasıl yaklaşılması gerektiğine dair doyurucu bir eser. İnternet üzerinden yaptığım araştırma sonucunda bu çalışmanın Yavuzer'in devam niteliğinde bir kitabı olduğunu anladım; zira "Çocukları Tanımak ve Anlamak" isimli bir kitap da yayınlamış bulunuyor kendisi.


İkinci önerim ise bir TV programı. "Yeniden İnsan İnsana" ve "İnsan ve Davranış" adlı kitaplarını üniversite yıllarında ders kitabı olarak okuduğumuz üstün insan Doğan Cüceloğlu her pazar sabahı 10.45'de TV 8'de yaptığı programla pazar kahvaltılarımızın vazgeçilmezi oldu. Bugün öğrendiğim üzere kendisinin bir de web sitesi bulunuyor ve kaçırdığınız programları bu site üzerinden izleme olanağınız var. Ayrıca bu sitede ilginizi çekecek küçük hikayeler ve Cüceloğlu'nun çalışmalarıyla ilgili son bilgileri de bulabilirsiniz.

Herkese iyi pazarlar...

Hiç yorum yok: