15 Ocak 2010 Cuma

ELMALI TURTA

Fırından yeni çıkmış, misler gibi tarçın kokulu, yapımı kolay, yemesi zevkli elmalı turta tarifiyle karşınızdayım.

Alper'in kardeşi ufak bir operasyon geçirdi, yarın geçmiş olsun ziyaretimiz var. Ee hasta şımartılır elbette. Turtamız ona gidiyor.

Tarifimiz şöyle,

3 yumurta ile 1 su bardağı tozşekeri iyice çırpıyoruz. Bir yanda erittiğimiz 1 kaşık tereyağı, 1,5 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu, 6 çorba kaşığı sütü yumurta-şeker karışımımızın üzerine ilave edip tahta kaşık yardımı ile iyice karıştırıyoruz.



Bu karışımı tercihen (çıkarırken zorlanmamak için) kelepçeli kalıbımıza döküyoruz. Daha sonra soyup dilimlediğimiz elmaların sırtlarına bıçak darbeleri ile yarıklar açıp turta hamurumuzun üzerine yerleştiriyoruz. Evde 3 elma olduğundan ben düzgün bir şekillendirme yapamadım. Aslında turtamızın üzeri tamamen elma ile kaplanmalı. Hamur kabarınca elmalar içine gömülüyor, işte o zaman görüntüde de mükemmelliği yakalamış oluyoruz. Neyse tadından eminim hiç olmazsa...

Turta resmini bilgisayara aktarırken pazartesi günü belki 6 kez oluşup kaybolan, gökkuşağını gördüm, bir kere daha mutlu oldum. Çevredeki herkese telefon açıp,
-Pencereden bakın gökkuşağı var, göremiyor musun?
-Tam İzmit'in üzerinde,
-Yine mi göremedin, o zaman dışarı çık!
Şeklindeki delirme hallerimin sebebi oldu bu gökkuşağı. Evin ön
tarafında güneş-gökkuşağı varken, arka tarafında yağmur yağıyor olması beni kafası karışmış halde bir ön tarafa-bir arka tarafa sürükledi durdu.
Yoksa siz gökkuşağı görünce heyecanlanmayanlardan mısınız?


7 yorum:

Zeugma dedi ki...

Dün gece çay içerken yanına böyle bir şeyler istemişti canım..
Tadını garantilemişsin.Hemen yapacağım. Elma da var epey, üstünü tamamen kaplarım ben..
Çok güzel olacağına inandım gerçekten.
Teşekkürler Zeynepciğim :)

Gökkuşağı görünce heyecanlanılmaz mı hiç? Yıllardır görmedim ben.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Ahh zeugma, tarçını söylemeyi unutmuşum. Elmaları dizdikten sonra tarçın serpmeyi unutma sakın!!

Zeugma dedi ki...

Şu an fırında..Serpmiştim Zeynepciğim, meraklanma..Benzer bir tariften biliyordum:)
Çok teşekkür ederim..
Ama ne hoş bir hamur oluştu öyle..
Birazdan resmini çekeceğim.
Sağ şeride koyup Zeynep'in Elmalı Turtası diye yayınlayacağım..
İznin var mı canım?

Çok güzel olacak , o kadar belli ki..
Teşekkür e

Zeynep Aşkın dedi ki...

Tabii ki izin var Zeugma, memnun olurum :)

Zeugma dedi ki...

Zeynepciğim, harika oldu, bayıldık yerken. Anında yarısını bitirdik :)
Çok teşekkür ederim sana tekrar..

Gece geç vakitte yaptığım için fotolar güzel çıkmamış ama..
1 tanesi fena değil, onu şimdi koyayım da aslen nasıl olduğunu merak eden gelip senin blogunda görsün..
Ok?
Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Kış ve elmalı lezzetler:)
mümkünse hiç eksik olmasın elmalı lezzetler evden kış günleri böyle leziz leziz olsun:)
ellerinize sağlık.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Mutfak havlusu, teşekkürler yorum için.

Bu turta 1 gün bekleyince daha da güzel oluyur, tadına doyum olmuyor...Almanya'da yaşayan rahmetli teyzeminmiş tarif, ben de annemden öğrendim.