8 Ocak 2010 Cuma

TABU XL VE PATATESLİ BÖREK

Çarşamba akşamı okuldaki tüm bayan öğretmenler bir evde toplandık. Yaklaşık 16 kadın biraraya gelirse ne olur? Bol bol hamurişi-tatlı, bol kahkaha, bol bol oyun olur!


Koca grup ikiye ayrıldık bir grup okeyci, bir grup tabucu olduk. Ben tabuculardandım. Daha önce yalnızca bir kez oynadığım bu oyun epey değişikliğe uğrayarak çığırmaya daha müsait hale gelmiş. Bayağı da zorlaşmış. Benden size tavsiye, şayet tabu oynamaya niyetliyseniz ve kalabalık bir grup olacaksanız komşuları önceden uyarınız:))


Bugün de misafirlerim var. Paylaşmaya değer bulduğum ise fırınımdaki börek.


Tarifi şöyle,

6 yufka için bir paket sana yağını 1,5 bardak suyla eritiyoruz. İlk yufkamızı açıp bu karışımla bolca ıslatıyoruz. Üzerine bir yufka daha serip yine ıslatıyoruz. Sonra da üst üste konup ıslatılmış bu iki yufkayı sekize bölüp içine ne koyacaksak koyup sarıyoruz. Bir gece buzdolabında bekletmek en güzeli. Ben öyle yaptım. Ama vaktiniz yoksa 30. dk. buzlukta da bekletebilirsiniz. Su yufkanın kabarmasını sağlıyormuş ben yeni öğrendim...
Benim böreğim patatesliydi. Ama kıyma da çok yakışır eminim.
Benim için siz öyle deneyin:)


1 yorum:

Bellek Kutusu dedi ki...

Patatesli börek mi? Ba-yı-lı-rım:D