1 Ocak 2010 Cuma

YAHŞİ BATI


Yeni yıla nasıl girersen öyle geçermiş bütün senen. Tüm özel günlere karşı ekstra antipati besleyen ben, (bayram, yıldönümleri, yılbaşı gibi...nedendir bilmem stres sebebidir benim için) bu yılbaşını evde en yakınlarımla geçirmek istedim. İçimden öyle geldi. Güzel de oldu. Samimi, kahkahalı, sazlı-sözlü-efkarlı-neşeli geldi-geçti.


1 ocak yılın ilk günü, baharı kıskandıracak kadar tatlı esen meltem insanı dışarı davet ederken, abimlerle beraber sinemaya gittik.


Dumanı üstünde Yahşi Batı' yı izlemiş bulunuyoruz. Cem Yılmaz' ın filmleri haricindeki her haline tapan ben, maalesef filmlerine pek fazla saramıyorum. Her şey çok güzel olacak, Hokkabaz, Gora, Arog... Şimdi ise Yahşi Batı.


Filmin konusu şöyle: Amerika Başkanı' na Osmanlı İmparatorluğu' ndan hediye olarak elma büyüklüğünde bir elmas götürülecektir. Bunun için de Aziz (Cem Yılmaz) ve Lemi (Ozan Güven) görevlendirilir. Değerli elmasın çalınmasıyla komedi başlar, olaylar birbirini takip eder...


Türk filmlerine, kovboy filmlerine, tarihsel olaylara göndermeler mevcut. Ancak Recep İvedik' te eleştirilen bayağı küfürler-espriler de mevcut. Filmin 2. yarısı daha eğlenceli ve hızlı ilerliyor. Haftasonu gülmecesi için hoş bir film; Cem Yılmaz garantili...


Bu arada Yedi Kocalı Hürmüz ' e değinmeden geçemeyeceğim. Fatma Girik' li eski versiyonunu Türk filmi hastası olarak yüzlerce kez izlemiştim, Ama Nurgül Yeşilçay ve Gülse Birsel' li haline de bayıldım. Fıkır fıkır, şıkır şıkır insanın kanını kaynatan süper masalsı bir şey çıkmış ortaya. Ben bayıldım, kaçırmayın derim...


2 yorum:

Zeugma dedi ki...

Özel günlerle ilgili tıpkı ben de senin gibi düşünürüm..
sıkıntı basar.Her şeyin tersini yapasım, hatta uzaklara kaçasım gelir :))
Ciddiyim, güldüğüme bakma..

Cem Yılmaz'la ilgili de aynı fikirdeyim. Stand-upları şahanedir. Filmleri aynı etkiyi bırakmıyor.Konulu bir şey yaptırmayacaksın ona. Doğaçlama ilerleyecek :D
Yeni yılını kutluyorum bu arada..
Her şey beklediğinden de güzel gelsin, mutluluk ve sevinç senden hiç ayrılmasın..

Zeynep Aşkın dedi ki...

Zeugma, özel günler asabiyeti bir tek ben de yokmuş demek ki...Aynı ben, benim de uzaklara kaçasım gelir. Bir de herkesin hevesini kaçırırım.

Senin de yeni yılın kutlu olsun. Uğurlu gelsin şu 2010 bize..