11 Şubat 2010 Perşembe

AYŞE KULİN

Yaklaşık 20 gündür aklımda yazılacak bir sürü yazı konusu, şeytanın bacağını kırıp yazmaya başlayamıyorum bir türlü...

Kendimi biraz zorlayarak işte bilgisayar başındayım. Bilgisayar, dipsiz kuyu insan oturunca kalkamıyor başından, e o zaman da bir sürü yarım kalan iş evde bana bakıyor. Hazırlanacak dersler, hatırlanacak dostlar, toparlanmayı bekleyen ev, pişecek yemekler...

Konu başlığıma sadık kalarak hemen iki muhteşem kitap önerim olacak. Kulin'in konuk olduğu "Hülya Avşar Soruyor" programındaki söyleşiyi dinledikten sonra ne zamandır kütüphanede okunmayı bekleyenler arasında yeralan "Veda" ya başlamaya karar verdim.

Kulin röportajında, Veda romanında günlük dilde artık kullanmadığımız bir takım kelimelere bolca yer verdiğini söylemişti. Hülya Avşar' da "nedir o kelimeler, bir kaç örnek verir misiniz çok merak ettim diyince", Kulin, "kitabımı oku Hülya görürsün orada" tarzında bir yanıt vermişti. Avşar ise Veda' ya başladığını ama işlerinden ötürü tamamlayamadığını belirtmişti.
Benim de başlayıp yarım bıraktığım bir çok kitap oldu. Sebebi ise çoğunlukla yoğunluğum değil, kitapların bana akıcı gelmeyişi idi.

Ama "Veda" kesinlikle yarım bırakılacak bir roman değil. Osmanlı İmparatorluğunun çözülme yıllarında dönemin Maliye Nazırı Reşat Bey ve ailesinin etrafında, çoğunlukla da Beyazıt'ta yani o dönemin saraya yakın en mutena semtindeki konakta geçen olaylar anlatılıyor.


Ahmet Reşat aynı zamanda Kulin'in anne tarafından büyük dedesi oluyor. Zaten ilk roman Veda, Kulin'in annesi Sitare'nin doğumu ile, devam niteliğinde olan 2. kitap Umut ise Ayşe Kulin' in doğumu ile sona eriyor.


Veda'yı henüz bitirmeden devamı Umut' u alıp başucuma koydum. O yüzden Veda bitiyor diye hiç üzülmedim. Çünkü ara vermeden Umut' u okumaya başladım. Ama şimdi Umut' un bitmesine 10-15 sayfam kaldı ve bitecek diye o kadar üzülüyorum ki okuma işini yavaştan alıyorum. Böyle de bir huyum var işte. Sevdiğim bir kitap bitince hayatımda da bir boşluk oluşuyor!

Sırada ise yine Ayşe Kulin'in Türkan Saylan'ın hayatını kaleme aldığı "Türkan" var. O da başucumda. Kulin'ciyim bu ara!




3 yorum:

nalan dedi ki...

türkan'ı da çok beğeneceksin. ben de pek çabuk bitirip mızmızlandım.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sevgili Nalan,
Eminim söylediğin gibidir. Kulin iyi bir biyografi yazarı.

emel'ce yemek tarifleri dedi ki...

ben de o kitaplari okudum hatta okurken o kadar hizli okumayayim cabuk bitmesin diye dusundum kac defa.nefes nefese de harika bir kitapti.-yeni blogcu emel-