19 Şubat 2010 Cuma

İTALYAN EKMEĞİ


Geçtiğimiz hafta cumartesi günü Alper nöbetçiydi. Ben de pazar sabahı güzel mi güzel bir kahvaltıyı hakeden kocama bir sürpriz yapmak istedim. Önce Sinangil'in göndermiş olduğu ekmek hamurlarını kullanarak bir ekmek yapmaya karar verdim. Ama sonra fikrimi değiştirdim ve biberiyeli Focaccia' da karar kıldım.



Aslında bu tarifi Pelinin Pastanesi' nde gördüğüm andan itibaren denemek istiyordum. Hatta sırf bu ekmek için amcamların bahçesinden biberiye toplayıp balkondaki bir saksıya dikmişliğim bile var! Bu derece de saplantılıyımdır yani. Peki neden bunca zamandır bekledin de yapmadın derseniz, hem biberiyelerimin tutup serpilmesini bekledim okuyucu, hem de açıkçası ekmek yapmaya caseret edemedim. Ama bu tarif inanın çok ama çok kolay! Bir o kadar da leziz...
Pişmeye başladığı andan itibaren bütün eve misler gibi biberiye kokusu yayıldı. Kalıbımda şeffaf olduğu için her yanını aynı ölçüde pişirebildim. Zeytinyağı da hamurun pamuk gibi yumuşak olmasını sağladı.


Şimdi çeşitli içlerle denemeye devam edeceğim bir ekmek bu. Cevizli-çekirdekli-zeytin ezmeli... Artık Allah ne verdiyse!

1 yorum:

Bellek Kutusu dedi ki...

Sıcak ekmeğe bayılırım, hele ki böylesine:)
Eline sağlık Zeynep'cim:)