2 Şubat 2010 Salı

KELEBEKEK

Şubat tatili yarılandı:(
Gerçi yaptığım işi çok sevdiğimden ve çalışma şartlarım ağır olmadığından kendimi çalışıyor gibi de hissetmiyorum. Ama insanoğlu nankör, ne kadar verirsen fazlasını istiyor:))

Haftasonu için uzuuun bir gezi programı hazırlayarak cumadan atladık arabaya, direksiyonu kırdık İstanbul'dan yana. Beşiktaş, Taksim, Kadıköy-Moda... İstanbul kazan biz kepçe.


Haftasonu Optimum-Tantitoni' den aldığım kelebek şeklindeki silikon kek kalıbımla ilk denememi yaptım. Bu havuçlu-cevizli kek tarifini daha önce Portakal Ağacı' ndan alıp yapmıştım, çok da güzel olmuştu. Bu sefer kalıbımın boyutları gözüme biraz ufak göründüğü için tarifteki malzemeleri 4 yumurta, 1 su brd. şeker, 1.5 su brd. un olarak değiştirdim. Diğer malzemeler aynen buradaki gibi.



Silikon kalıplar ve mutfak malzemeleri hakkında önceleri önyargılı olsam da bu kalıba bayıldım
-40/+250 derecelere kadar dayanıklı bu tip malzemelerle pasta-kek yapmak hem daha kolay hem de ilginç şekilleriyle daha da eğlenceli. Kalıp ısınmıyor-yapışmıyor. Kırıldı-çatladı- yer kapladı derdi de yok.

Bu silikonlar benden tam not aldı!

3 yorum:

Bellek Kutusu dedi ki...

Hiç görmemiştim kelebek şeklinde kek kalıbı, sonuç ne kadar güzel gözüküyor:)

Zeynep Aşkın dedi ki...

Belle kutusu, gerçekten de kek süper kabardı. Şimdi kalp şeklinde olanı var sırada, onu da alacağım!

Ceylan dedi ki...

hmmm ben de alıyım şekilli bi kalıp...bana kullanımına dair olumsuz şeyler söylemişti bir arkadaşım, içim gidiyodu almıyodum...
artık alabilirim:)