13 Şubat 2010 Cumartesi

SEBAP

SEBAP: Sakaya'da Eğitimde Başarıyı Arttırma Projesi.

Türkiye genelinde SBS ve LYS_YGS başarısı açıklanıp da Sakarya'nın bir parça gerilerde kaldığını gören Sakarya Valisi
Hüseyin Atak kolları sıvayıp kapsamlı bir projeye imza attı. 2009-2010 öğretim yılında hayata geçen SEBAP ile Sakarya'da LYS_YGS ve SBS'de ki başarının arttırılması hedefleniyor.

Malumunuz ben de bu ilde bir öğretmenim. Daha önce çalıştığım kurumda yaptığım iş, tam da kurum içi başarıyı arttırmak olduğu için bu proje beni çok heyecanlandırdı. Şimdi bana bağlı 12 öğrenci ile beraber "hedef üniversite" toplantılarını da ben başlatmış bulunuyorum!


Özel dershane ve eğitim kurumları devam edebilmek için başarılı olmak zorundadırlar. Ama maalesef devlet kurumlarında bu sinerjiyi ayaklandırmak daha zor. Bazen "senin de başka işin yok mu" türünden bakışlara maruz kalsam da her salı düzenlediğimiz toplantılarla çorbada bizim de ufak bir tuzumuz olacağa benziyor.



SEBAP kapsamında her branştan öğretmenler il merkezinde düzenlenen zümre toplantılarına katıldılar öncelikle. Bunun haricinde ara sınıflara okulda ücretsiz yetiştirme kursları-son sınıflara ise sınava hazırlık kursları düzenlendi ve devam ediyor. Lise ortamının "güvenli" hissettiren çatısından çıktığı anda dışarıda bekleyen "gerçek" hayat hakkında malumat sahibi olan çocuk çalışma gerekliliğini daha iyi kavrıyor. Aynı konuyu anne-babalarından hergün dinlemektense öğretmeniyle yaptığı dostça bir sohbet genç üzerinde daha etkili olabiliyor,
öğretmenlere çok iş düşüyor...

2 yorum:

Zeugma dedi ki...

Başlığı görüp tıklarken senin yarattığın değişik bir kebap tarifi olduğunu o kadar garantilemiştim ki :))
Hönkk oldum :))

Öğretmenlere çok iş düşmez mi hiç? Her şey eğitimden geçiyor.Ama en uygun sistemi uygulayarak tabii ki.

Zeynep Aşkın dedi ki...

Yani kastettiğim biraz ders dışı eğitimdi aslında Zeugma. Öğretmenin işi sanılanın aksine çıkış zilinden sonra daha büyük önem kazanıyor...