5 Haziran 2010 Cumartesi

KARGALARLA MARTILAR

Yazmazsam çatlarım. Üst kat komşumuz bir karga ailesi. Sabahın köründe başlar tıkırtıları, bu mevsimde mütamadiyen ürerler, gak guk 1 ay içinde de yavrularını uçurma çabası içine girerek, balkonda kıpırdayan herşeye düşman kesilirler. Defalarca başımın üzerinden pike yaparak uçmuşlukları vardır. Hatta penceremin önünde duran yeşil başlı gövel ördeğime bile düşmandırlar kendileri.


Geçen haftanın bunaltıcı sıcaklarında gece pencereyi açık bırakarak uyuma gafletinde bulununca uykum martı ve karga sesleriyle orta yerinden bölünmekle kalmadı; rüyamda da karga ve martı gördüm yemin ederim. Sonra sabahın 4' ünde uykusu kaçmış bir zombi olarak evin içinde dolandım durdum.


Size sorsalar kargaları mı yoksa martıları mı seversin daha çok diye herhalde martıları dersiniz. Daha bir asil hayvanlardır; kendilerine şiirler yazılmıştır tarih boyunca...


Ancak bu sabah gördüğüm manzara karşısında fikrim değişti. Ördek kadar bir martı, muhtemelen yuvasından düşmüş bir karga yavrusunu didik didik etti. Karga sülalesi ise çaresiz martının etrafında dört döndü. Açıkçası martı gibi bir asil hayvandan beklemezdim böyle bir vahşiliği.



Cumartesi sabahı vahşeti martının kargayı mideye indirmesiyle son buldu.


Vahşi doğa...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ama bir karga martı yavrusunu yese böyle düşünmezsiniz..!ben daima martıların tarafındayım zaten benim 3 tane martım var 2 yetişkin 1 yavruları tam komşu çatımda hergün onlara et atıyorum arada bir bizim balkona geliyo dişi olanı bendende kaçmıyo ama kargalar öyle değil et atıyorum öbürki gün bidaa attım et sonrada balkona gelince eti uzattım elimide ısırıp eti alıp gitti sonra bidaa gelmedi elim hala yaralı ve çok acıyor.Martılar daha iyi