14 Temmuz 2010 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE


Şaşırarak blogumu tarıyorum, mutlaka yazmış olmalıyım zira sıkça yaptığım bir yemek çok da severim; tam da mevsimi! Demek ki geçen yaz atlamışım diyerek kolları sıvıyorum.



O da ne fasulye nasıl yazılıyordu? Fasülye miydi yoksa? Hemen google' dan TDK' nın sayfasına girip bakılıyor. Bu arada şiddetle tavsiye ederim bu siteyi, yazımından şüphe ettiğiniz kelimelerin 1 saniye içinde anlamıyla beraber doğru yazımını karşınızda bulabiliyorsunuz. Doğrusu fasulye imiş, ben de daha önce dikkat etmediğim bu ayrıntıyı öğrenmiş oldum.


Gelelim yemek tarifimize. Aslında bugün yeni bir yemek yapmayacak, evdekileri bitirecektik hesapta ama zeytinyağlı yemeklerin lezzeti 1 gün sonra oturur düşüncesiyle hamaratlık yaptım diyelim.

Zeytinyağlı fasulye yapmak çok ama çok kolay, işin sıkıcı kısmı fasulyeyi ayıklamak. 1 kilo fasulyenin kılçıklarını ayıklamak 1 saatimi aldı desem? Neyse ki evde yapacak daha iyi bir işim yoktu:))


1 kilo taze fasulye için 2 baş kuru soğanı rondadan geçirip yaklaşık 1 çay bardağı zeytinyağında öldürüyoruz. Ardından ayıklayıp yıkadığımız taze fasulyemizi düdüklü tenceremize ekleyip soğanla kavurmaya devam ediyoruz. Bu esnada 4 domatesi rendeleyip onları da tenceremize katıyoruz. 1 kesmeşeker ve 1 tatlı kaşığı tuz, çok az da sıcak su katıp (su miktarı domateslerinizden ne kadar su çıktığına bağlı olarak değişebilir. Taze fasulye pişerken çok su çeken bir sebze değildir!)



Düdüklü tenceremizin kapağını kapatıyoruz. 10 dk. sonra taze fasulyeniz hazır...
Hmm çok da leziz oldu...

Hiç yorum yok: