11 Ağustos 2010 Çarşamba

EKMEK KOKUSU


Fazla kilo almamak için hamur işini hayatımdan çıkaralı bir müddet oluyor. Ee ben hamur işi yapmadan duramayacağıma göre bu konudaki enerjimin tümünü ekmek yapımına yönlendirdim. Ekmekler artık bizim evde pişiyor. Bu iş sıcaklardan ötürü genelde gece yapılıyor. Bizim fırın artık mutfak.


Hatta Alper' le aramızda şöyle konuşmalar bile geçiyor;


- Alper fırına gidiyorum ekmek almaya başka bir şey lazım mı? -bu diyalog yanıltmasın. Sadece evin klimalı bölümünden ekmek pişirdiğim mutfağa yapacağım kısa ziyareti anlatıyor. Bir ara o kadar sıcak oldu ki yemek yemek için mutfağa girmekten çekinir olduk. Amaaaa bu durum ekmek yapma manyaklığıma zarar veremedi!!!-


Bu vesile ile piyasadaki ekmek karışımlarının neredeyse çoğunu denemiş bulunuyorum. Kepek un' lu-çavdar un'lu-7 tahıllı-italyan ekmeği....


Blogu takip edenler genelde Sinangil' i kullandığımı bilirler. Ancak geçenlerde markette dolaşırken şeytan dürtüklemesi sonucu Söke Un' un ekmek karışımını denemeye karar verdim. Ve bir olaylar zincirini başlatmış oldum. Kutunun üzerindeki tariftekine göre karışımı su ile yoğurmaya başladım ama bir terslik olduğu belli... Su miktarı çok geldi mümkünatı yok bu hamur kıvama gelmez. Allahtan evde kepekli un vardı da ziyan olmadan kurtardım karışımı. Bence Söke un hayati bir hata ile 2 su bardağı ölçüsünü 320 ml. olarak vermiş. Halbuki tüm tarif kitaplarında 1 su bardağı=250 ml. olarak kabul edilir. yani 2 su bardağı yaklaşık 500ml. eder 320 değil!!! Ben tabiiki 320 ml. ölçmek yerine 2 su bardağı suyu unun üzerine boca edince bir cılk hamur elde etmiş oldum. Kendilerine bu hatayı düzeltmeleri için gerekli yönlendirmeleri yapmış bulunuyorum. Bakalım sonuç ne olacak?

2 yorum:

Ceylan dedi ki...

1 su bardağı 200 ml dir aslında.
320 ml yazıyorsa 1,5 bardaktan azıcık fazla koymak lazımmış... Sen iki bardak koyunca 80 ml fazla koymuş olmuşsun çok değil aslında, ama tabi bardak hangi bardak:)
Paşabahçeden ölçü kabı al kendine bence, çok işe yarıyor...
Evde ekmek iyi hoş, ama iki günde bir yapmak lazım. Benim için ya misafir ya da çoook sıkkın gün aktivitesi...

Zeynep Aşkın dedi ki...

Sana'nın hamurişleri kitabı var bende oradan baktım bilhassa 1 su brd. 250 ml. olarak kabul edilmiş. Ölçü kabım var ama onu eğilip dolabın derinliklerinden çıkarmaktansa su bardğı ölçüsü daha pratik gelmişti. Ama akıllandım artık milimetrik hesaplar peşindeyim:))