18 Ekim 2010 Pazartesi

SÜTLÜ NASIL BESLENİYOR?

Normalde düzenli uyuyan bir insan(d)ım. Gece en geç 12-1 dedin mi yatar, şamşeytanı gibi sabah 8 bilemedin 9 oldu mu kalkar(d)ım.

Uykularının kıymetini bil diyenleri de hiç takmazdım.

Yanılmışım.

Deliksiz uyunan o sekiz saat ne kıymetliymiş meğer. Henüz doğurmadıysanız uyuyun bol bol kardeşler. Tabii ki değer sütlüm için. Zaten geceleri 2 satte bir uyanıp görmezsem özlüyorum keratayı. Zaten o da unutturmuyor kendini ayrı mesele:)) Yani zombi gibiyim 1 aydır. Algılamam düştü, ne yana baksam Ece' yi görür oldum, Alper' in kafası mesela bana kocaman geliyor şimdilerde:)))


Gelelim başlık konusuna. Adı üstünde Sütlü hanım anne sütüyle besleniyor. Ancak biraz tuhaf bir şekilde.


Şöyle ki sezeryanın nimeti olarak sütüm yaklaşık 4- 5 gün gelmedi. Bu sırada imdadıma işte resmini yanda gördüğünüz süt pompam yetişti. Şu sıralar kendisiyle yapışık yaşıyoruz. Çünkü sütümün gelmediği dönemde mama ve biberonla beslenen Ece hanım meme almayı reddediyor. Hiç almıyor değil ama çabuk yoruluyor diyelim. Ee ana yüreği bu dayanmıyor. Bende sütümü sağıp biberonla veriyorum.


Medela'nın mini elektirikli ve pilli pompasını doğumdan önce almıştım. İşe başladığım dönemde işime yarar diye düşünüyordum. Bu kadar ihtiyacım olacağını bilseydim daha sessiz ve iki memeden de aynı anda emiş yapan bir pompayı tercih ederdim kesinlikle. Ama performansından kesinlikle memnunum. Sütümün artmasını sağladı, şimdiden buzluk sütle doldu.


Sağılan sütümü yine doğumdan önce çok ihtiyacım olmayacağını düşündüğümden öylesine satın aldığım Chicco'nun biberonuyla veriyordum. Ancak yenidoğanlar için üretilmiş olmasına rağmen bu biberon benim sütlüme uymadı. Sütün yarısı dışarı akıyor, üstü başı sırılsıklam oluyordu. Araştırmalarım sonucunda kolik ve gaz engelleyen ve anne memesine en yakın akışa sahip bu biberonu keşfettim. Dr. Brown's markasını da bu konuda tek geçiyorum. Artık üstü ıslanmıyor ve gaz sancıları da azaldı gibi.
İşte şu anda hayatımda önemli yere sahip iki beslenme materyali.
Duyurulur!

Hiç yorum yok: