13 Ekim 2010 Çarşamba

SÜTLÜ NASIL GELDİ?


Normalde anne karnında yarasa misali baş aşağı durması gereken Ece Hanım, başı dik duruşunu 38. haftaya kadar muhafaza etmekte inat etti. Diğer tabirle "makat gelişli" bebeğim için sezeryan ameliyatı kaçınılmaz oldu. Halbuki ben cesur yürek anne hamileleğimin ilk zamanlarında "normal olursa herşey, normal doğum yaparım" şeklinde beyanatlar vermiştim ahaliye.


Gerçi sonradan karnım burnuma yaklaştıkça içimden "allahım dönmese de sezeryan için bir geçerli nedenim olsa" diye de geçirmemiş değilim. Ancak sezeryan ameliyatının bu kadar zor olacağını bilseydim bu fikri aklımın ucundan bile geçirmezdim.


Doğum yapacak tüm kadınlara sesleniyorum; Ey kadın milleti siz siz olun her şey yolunda gidiyor ve doktorunuz destekliyorsa bebeğinizi normal yollardan doğurun. Şahsen benim için sezeryan sonrası çektiğim ağrılar, normal doğum öncesi çekilen ağrılara denkti. Herkes için aynı olacak değil elbette fakat gerek doğum sonrası bebeğinizi özgürce kucaklayabilme ve emzirebilme, gerek se daha çabuk iyileşme açısından normal doğum çok ama çok daha avantajlı.

Benden söylemesi...

3 yorum:

zuzu* dedi ki...

canım benim cok sevindim hayırlı olsun uzun zamandır ugramıyordum kendi bloguma da şimdi öğrendim çok mutlu oldummmmm:) sevgilerimle...

Zeynep Aşkın dedi ki...

Teşekkür ederim zuzu.

aylin dedi ki...

normal doğum konusundaki görüşlerine katılıyorum! ben de sezeryandan sonra çok zorlanmıştım!