25 Kasım 2010 Perşembe

AŞI VE ATEŞ

2. ay aşılarımızı olduğumuz bu hafta, benim için anneliğin anlamını daha bir kavradığım hafta da oldu aynı zamanda. Salı günü karma-1 ve pnömokok bugün ise verem aşısını vuruldu Ece.


Karma-1 ve pnömokok kas içine yapılıyor; fakat verem aşısı özel bir teknikle deri altına uygulandığından vuran hemşirenin bu konuda tecrübe sahibi olması şart. Aşılarını vuran hemşiremiz aynı Serra Yılmaz. Yaşının verdiği tecrübe ve pozitifliği de cabası. Bu açıdan şanslı olduğumuzu söyleyebilirim. Aşıları vururken hangi aşının ateş yapacağını ve bizim neler yapmamız gerektiğini anlatan Serra Yılmaz hemşire' nin söylediklerini yükselen ateşi karşısında paniğe kapılıp 2 kez doktorunu aradığımda doktoru da teyit etti.


Bebek bekleyenler ya da 2. ay aşılarını vurduracak olanlara faydalı olabileceğini düşündüğüm için şu bilgileri paylaşmak istedim:


2. ay aşıları karma-1 ve pnömokok. Verem aşısını ise bebek 90 günlük olmadan yaptırmak gerekiyor. Sağlık ocaklarında 3 aşıyı da aynı gün uyguluyorlar ve bunda bir sakınca yok. Pnömokok aşısı en çok ateş yapan aşı aynı zamanda. Salı günkü aşılarından sonra eve gelir gelmez bir yarım fitil koydum buna rağmen akşam 19 civarı ateşi 37,4' e çıkınca bir yarım fitil daha koydum. Ancak hemşiresi ve doktoru ısrarla ateşi 38' e çıkmadan fitil vermemek gerektiğini söylediler. Bebeğin immün sisteminin gelişmesi için bu ateşi tolore etmesi gerekiyormuş. Salı 19' dan sonra ateşini saat başı ölçtüm. 37.6 ' ya kadar çıktı ve sonra düşmeye başladı. Bir daha da fitil uygulamadım. Zaten parasetemol içeren ilaçların aşının etkinliğini de azalttığı söyleniyor.


2 hafta sonraki doktor kontrolünde rota virüs aşısını olacak. Bu aşı ise ağızdan damla şeklinde verildiğinden en azından canı yanmayacak.


Yazının başında söylediğim gibi annelik endişesini ilk kez bu kadar yoğun yaşadım. Altı kirli iken ya da karnı açken neyse de, bebeğinizin ateşi varken ve halsiz-keyifsiz kuzu gibi yatarken anne yüreği dayanmıyormuş meğer...


Anne olunca anladım...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

sizinle aynı hisleri paylaşıyorum, çok güzel anlatmışsınız..

Reyhan dedi ki...

Anne olmaya gerek yok, küçücük yavruvcaklara o iğneleri sokunca benim de içim yanıyor.

Unknown dedi ki...

Anne olunca inanın daha farklı oluyor ben tutamıyorum bile iğne olurken babası tutuyor.hani klasik bi laf vardır ya anne ol sende anlarsın ben anne oldum ve anladım bizde 4 ay aşıları olcaz inşallah kimsenin bebeği ateşlemez annelik cok ama çok zor.

Busra Can Zorlu dedi ki...

Anne olunca inanın daha farklı oluyor ben tutamıyorum bile iğne olurken babası tutuyor.hani klasik bi laf vardır ya anne ol sende anlarsın ben anne oldum ve anladım bizde 4 ay aşıları olcaz inşallah kimsenin bebeği ateşlemez annelik cok ama çok zor.