23 Kasım 2010 Salı

MERCİMEK SALATASI

Yeşil mercimek-taze soğan ve dereotu' nun ortak özelliğini bilenler parmak kaldırsın!

Üçünü de afiyetle yememin dışında bir özellikleri daha var ki şu aralar beni çok alakadar ediyor. Evet açıklıyorum: Bu 3 besin malzemesi anne sütünü de arttırıcı özelliğe sahipmiş. Hal böyle olunca şu aralar hem lezzeti hem faydası hem de yapımının pratik olması dolayısıyla sıklıkla yediğimiz bir salata tarifi vermek istedim:


1 bardak yeşil mercimeği bol suda haşlıyıp kara suyunu süzüyoruz. 1 bardak pirinci de 1,5 bardak suda -yağsız,tuzsuz- pişiriyoruz. Başka bir tavada piyazlık doğradığımız bir kuru soğanı karamelize oluncaya dek kısık ateşte eritiyoruz. Kıvama gelen soğanlarımızın üzerine rendelediğimiz 1 adet havucu da suyunu bırakıp tekrar çektirene kadar ekleyip pişiriyoruz. Mercimek-pirinç-ve soğan-havuç karışımımızı genişçe bir salata kasesine aktarıyoruz. İnce doğradığımız 3-4 taze soğan, dereotu, kekik, nane, tuzunu ekleyip, göz kararı saf zeytinyağını da gezdirip güzelce karıştırıyoruz.


Yağsız-tuzsuz hiç bir tadı olmayan mercimek-pirinç-soğan üçlüsü içine giren baharatlarla nefis oluyor.


Baharat yolu uğruna çağlar önce yapılan tehlikeli yolculuklar ve savaşları anarak bu leziz salatayı mideye indiriyoruz...

3 yorum:

Zeugma dedi ki...

1 çay kaşığı anason çayı da müthiş gaz çıkartıyor.
Kardeşimin bebeği bu çayı içtikten sonra ağzından baloncuklar halinde gaz çıkarıp rahatlamış ve uyumuştu. Bizzat gördüm...

Zeynep Aşkın dedi ki...

Bizim ki mide değil bağırsak gazı Zeugmacığım.

Ama çok sıkışıldığında denemeye değer...

aslı dedi ki...

zeynepcim,her yemeği kimyonla yiyorum,bir de rezene çayı içiyorum,denemeye değer...