29 Aralık 2010 Çarşamba

KESTANE KEBAP YEMESİ SEVAP

1999' da üniversiteye hazırlanırken şubat tatilinde İstanbul' daki kankama kalmaya gitmiştim. Yağmurlu bir günde İstiklal' de gezerken sıcacık kestanelerden almış, damağımızı yaka yaka yemiştik. Şimdi kışın nerde sokak kestanesi görsem alırım.
Evde bir türlü olmuyordu işte! Türlü çeşit yol denedim, sokaktakiler gibi olmadı. Çözüm yanı başımdaymış, görmemişim.

Annem tarif etti. Ben de yaptım.


Önce iyice yıkıyoruz kestanelerimizi. Sonra bombeli yerlerinden çiziyoruz. Çizmeyi kolaylaştıran anahtar, maket bıçağı. Bombeli yerler boydan boya çizilecek burası önemli. Sonra kestanelerin üzerine kaynar suyu üzerlerine çıkacak kadar döküp 30-40 dk. bekliyoruz.


Sonra bombeli yerler yukarı bakacak şekilde fırın tepsisine dizip, fırının ızgara kısmını yakıyoruz. Kestaneler 30 dk. sonra hazır.

Valla oldu. Ben Ece' yi beslerken Alper de beni besledi; kestaneler mideye indi!

Hiç yorum yok: