12 Aralık 2010 Pazar

MIŞIL MIŞIL BİR UYKU İÇİN...

Ece uykuya daldı, ben de yorgun argın yatağa uzandım, düşünceler kafamdan geçiyor, uyku beni çağırıyor, o da ne? Fırk fırk bir ses, Ece horluyor olabilir mi? Yok canım el kadar bebek, ama çıkardığı ses inanılmaz, derken o da kendi sesine uyanıyor. O gece aralıklarla tuhaf sesler eşliğinde uyamaya çalışıyoruz. Sabah sütünü emerken aynı problem bebeğimin burnu tıkanık! Araştırmaya başlıyorum. Bebeklerde burun tıkanıklığının başlıca 3 sebebi olurmuş. Üşütme ve alerji sebepleri dışında burun tıkanıklığının bir diğer nedeni ise ortamdaki nem miktarının azalmasıymış.

Ayrıca bebeklerin östaki boruları dik konumlandığından ve burun kemerleri dar olduğundan burun tıkanıklığı beslenme sorunlarına ve başka önemli sorunlara da yol açabilirmiş.


Üşütme ve alerji şıklarını eleyerek nem miktarına kafayı takıyorum.


Çünkü daha önce böyle bir sorunumuz yokken hava soğuyup kaloriferler delice yanmaya başladığından bu yana gün yüzüne çıktı.


Hooop internetten bir sipariş şimdi soğuk buhar makinemizle burnumuz açık, keyfimiz yerinde.


Ayrıca sadece bebekler değil, kışın sık sık bademcik enfeksiyonu geçirenler, üst solunum yollarıyla başı dertte olanlar için de bir buhar makinası uyku kalitesini yükseltecektir diye düşünüyorum.


Şahsen kışın hatır hutur kuruyan cildim bile biraz rahatladı diyebilirim. Buhar makinamız Weewell marka. 2-4-6-8 saat seçenekleri ile otomatik kapanma, ya da ortamdaki nem miktarına göre kendiliğinden devreye girme, uzaktan kumanda ve sessiz çalışma özelliklerine sahip.


Ben memnun kaldım. Duyurulur...

Hiç yorum yok: