15 Aralık 2010 Çarşamba

ROTA VİRÜSÜ AŞISI

Gün geçmiyor ki yeni bir virüs hayatımıza girmesin. Rota virüsü de bunlardan biri...

2 yıldan beri tüm bebeklere yapılması önerilen bir aşı. Henüz sağlık bakanlığının aşı takvimine girmemekle beraber, çocuk doktorları üzerinde hemfikir olduğundan yapılması öneriliyor.

Peki nedir bu rota virüsü?

Daha çok kış aylarında çoğalan ve nesnelerin üzerinde yaşayabilen bir virüs. Şiddetli ishal ve kusmaya sebep oluyor; hastanede serum tedavisine başvurmaya kadar götürebiliyormuş.

Ece' nin doktoru yapalım dedi, yaptırdık. Ateş yapmamakla beraber, aşıyı takip eden 2 gün iştahsızlık-huysuzluk ve çokça uyuma isteği oldu Ece' de. Yan etkisi yok dense de ben şahsen bunları gözlemledim.

Aşı, bebek 60 günlük olmadan ağız yoluyla veriliyor, 2 ay sonrasında ise bir dozu daha var.

Fiyatı 145 tl.

Yaptırmadan önce tereddütlerim vardı, ancak Beril ve Ben blogunda Beril bebeğin aşı olmasına rağmen rota virüsünü kapması ve hastalık sürecini okuyunca iyi ki yaptırmışız dedim. Aşı olmasına rağmen böyle ağır geçen bir hastalığın, aşısız nasıl seyredeceğini düşünmek beni ürküttü.

Daha fazla uzman bilgisi için tam şuraya bir tık!

Hiç yorum yok: