30 Ocak 2011 Pazar

GÜVEÇTE KAVURMA

Adını da ben uydurdum, kabını da, tarifini de. Daha önce gelen misafirlerimiz için Portakal Ağacı' ndan "pratik güveç" tarifini uygulamıştım. Sonuç çok tatmin edici olmamıştı. Mantarlar fazla su saldı, etler pişmekten dağıldı...

Ben de buzlukta artan etlerden Alper ve benim için yeni bir tarif denedim.

Kuşbaşı kuzu etlerimizi yağsız-tuzsuz tencereye atıp kendi suyunu salıp çekene kadar kısık ateşte kavurun -daha doğrusu kendi haline bırakın, ikide bir kaşık sokup rahatsız etmeyin etlerinizi-

Başka bir yerde 2 patatesi küp doğrayıp kızartın, sonra bir kaç tatlı biberi de küçük doğrayıp yağda kızartın sonra hepsini- et, patates ve biberler- tencerede harmanlayıp tuz ekleyin. Buzdolabında yazdan hazırlanmış domates suyundan da 2-3 kaşık bu karışıma kattım.
Yemeye hazır olan bu tarifinizi dilerseniz minik güveç kaplarına alıp, üzerine kaşar rendeleyip 10. dk. fırında tutabilirsiniz. Ben öyle yaptım.

Afiyetle...

Hiç yorum yok: