16 Şubat 2011 Çarşamba

KAPUSKA-FARKLI BİR LAHANA PİŞİRME TEKNİĞİ

Durun durun "kapuska"yı duyup hemen kaçmayın:))

Şu dünyada herşey aklıma gelirdi de bir gün kapuskayı ağzım sulanarak tarif edeceğim aklıma gelmezdi...

Hamarat kayınvalidem bizdeyken her gelişinde yaptığı ve parmaklarımızı da beraberinde yediğimiz kat kat el açması böreğin yanında canım bir de lahana sarması çekti. O da yaptı sağolsun. Benim kayınpeder herşeyi yemez; biraz seçicidir. Lahana dolmalarını da fırınlandıktan sonra yiyeceğini duyunca önce garibime gitti. Piştikten sonra 2. gün fırınlanan lahana dolmaları ise mucizevi bir şekilde çok daha lezzetli olmuşlardı.

Son zamanlarda lahananın faydaları kulağıma çalınıyor. Bizim ailede ise genetik bağırsak problemleri olduğundan bu potansiyel bağırsak dostu lahanayı bir şekilde tüketmem gerektiğine karar verdim.

7/24 diyette olan kocama da bir sürpriz yapayım dedim. Sarma yapmakla uğraşamazdım. Ben de "fırında lahana" adını verdiğim bu yemeği keşfettim! "Keşfettim" diyorum çünkü başka bir yerde ne gördüm ne duydum ne de yedim. Şimdi fırında kızarmakta olan lahana yemeğim nefis oldu. -Tattım tabii ki oradan biliyorum-

Şöyle tarif edeyim,

Bir lahana, 1 avuç kıyma, 1 baş soğan, 2-3 damla limon-lahana katiyen kokmuyor limon damlatınca!-, 1 kaşık salça, tuz, pulbiber, zeytinyağı. Gerekli malzemelerimiz bunlar.

Önce 1 lahananın yarısını ayıklayıp yıkadım ve kaynayan suda yaklaşık 3 dk. haşladım, süzgece alıp soğumalarını beklerken yemeklik doğradığım soğanı zeytinyağında sarartıp salçayla kıymayı ekleyip hepsini beraber öldürdüm. Sonra ince doğradığım lahanalarımı da tencereye alıp biraz daha kavurdum. Yaklaşık 5 dk. bu arada salacağı suyu belli eden lahanalarıma 1 çay bardağı kadar sıcak su, pulbiber ve tuz ekledim, kapağını kapatıp pişmeye bıraktım.

35 dk. kadar kısık ateşte pişen lahanalarım suyunu çekince fırın kabıma alarak yemeğimi fırına attım. Hala fırında...Ulaşmayı hedeflediğimiz nokta lahanaların kuruması. Lezzet orada saklı.

Dediğim gibi limon suyu damlatınca kokmuyor da. Ben hem haşlama suyuna hem de lahanaları tencereye attığımda 2-3 damla sıktım. Fotoyu da ekleyip kaçıyorum.

Bence deneyin.

Hiç yorum yok: